יום הסוכרת העולמי

יום הסוכרת העולמי : נתונים בינלאומיים לגבי המחלה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותסכרת
משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford

נתונים לרגל יום הסוכרת הבינלאומי : עלייה חדה בשיעורי התחלואה במחלת הסוכרת רחבים

בריסל, בלגיה (Marketwired) :כמידי שנה מצוין יום הסוכרת העולמי ב-14 בנובמבר. את קמפיין יום הסוכרת העולמי מובילה הפדרציה הבינלאומית לסוכרת (IDF) והארגונים החברים בה. מטרת אירועים כמו יום הסוכרת העולמי לעורר את המודעות למחקר, למניעה, אבחון וטיפול במחלה, להשמיע את קולם של האנשים עם סוכרת ולעודד את כל בעלי העניין לעבור מתמיכה לפעולה בקנה מידה נרחב.

על פי הפדרציה הבינ"ל לסוכרת, אחד מכל עשרה בני אדם בעולם יחלה במחלת הסוכרת עד שנת 2035. על פי פרסומי אטלס הסוכרת של הפדרציה, שפורסם במהדורתו האחרונה, היום לרגל יום הסוכרת העולמי, ההערכה היא שמספר החולים בסוכרת יעלה מ-382 מיליון ל-592 מיליון אנשים עד שנת 2035. רבים מן החולים ממדינות עם הכנסה נמוכה ובינונית ומרביתם בחתך גילאים שמתחת לגיל 60. קונגרס הסוכרת העולמי (#WDC2013) במלבורן, אוסטרליה, אשר יתקיים בדצמבר יעסוק בסוגיה זו של העלייה העצומה הצפויה במספר חולי הסוכרת.

על פי הנתונים המתפרסמים מתחוור כי בכמה מדינות איים באוקיינוס השקט יש זינוק מדאיג בתפוצת הסוכרת. לכשליש מן המבוגרים יש את המחלה באיי הפסיפיק טוקלו, אשר "המהווה מיקרו-קוסמוס לאופן שבו הסוכרת יכולה להתפתח במדינות יותר מאוכלסות בעשורים הקרובים". עוד עולה כי באפריקה אשר מדרום לסהרה יוכפל מספר האנשים עם סוכרת עד 2035, הזינוק הגדול ביותר מבין כל האזורים בעולם. ההערכות הקודמות מאטלס הסוכרת של הפדרציה ב-2012 היו 371 מיליון אנשים עם סוכרת ו-4.8 מיליון מקרי המוות ב-2012. הנתונים החדשים מראים שמגמת העלייה תימשך. עד סוף 2013, 5.1 מיליון אנשים ימותו מסיבוכים הקשורים לסוכרת. רבים מן החולים אינן מאובחנים ולכן מצויים בסיכון רב משום שאינם מודעים לבעיה ולסיבוכים האפשריים הנגרמים כתוצאה ממנה בהמשך.

"סוכרת היא מחלה של פיתוח. המחשבה המוטעית שסוכרת היא 'מחלה של עשירים' עדיין קיימת, ופוגעת בגיוס כספים שנדרשים באופן נואש כדי להילחם במגפה", אמר סר מייקל הירסט, נשיא הפדרציה הבינלאומית לסוכרת שדיבר בפורום המנהיגים הבינלאומי על סוכרת באיסטנבול, טורקיה. "ביום הסוכרת הבינלאומי, אנחנו חייבים להמשיך להגביר את המודעות לחשיבות של תזונה בריאה ופעילות גופנית. חיוני ליצור סביבות שמניחות את היסוד לחיים בריאים".

מן הנתונים המתפרסמים באטלס הפדרציה עולה כי ההוצאה על סוכרת ב-2013 הייתה 548 מיליארד דולר. במדינות דרום מזרח אסיה קרוב למחצית מהאנשים עם סוכרת אינם מאובחנים. במדינות אפריקה 75% ממקרי המוות מסוכרת הם של אנשים מתחת לגיל 60. במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה ל10% מן האנשים יש סוכרת.

להרחבה – אתר האטלס של פדרציה הבינלאומית לסוכרת: http://www.idf.org/diabetesatlas

אודות יום הסוכרת העולמי www.worlddiabetesday.org

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן