יחסים זוגיים- שאלות היכרות זוגיות

18 שאלות מעניינות לחיזוק הזוגיות, לסייע לשפר את הקשר, לשימור היחסים בין בני הזוג, להעצמה וחיזוק הזוגיות, החיבור, ההיכרות וההתעניינות בפרטנר

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיה
שאלות היכרות זוגיות.צילום: mhkuo Pixabay Scott Webb

מערכת יחסים זוגית, קשר אהבה, יחסים בינאישיים טובים מושתתים על היכרות אישית ורגישות למה שמאפיין את בן או בת הזוג. העצמת היחסים הזוגיים והיכרות עם בן או בת הזוג מהווים חלק חשוב בקשר. לפניכם מגוון שאלות היכרות זוגיות ללמוד יותר טוב את הצד השני בהתחלת ובמהלך מערכת יחסים רומנטית.

רבים מציעים קורסים וייעוץ כיצד להכיר בן או בת זוג, איך לשפר את הקשר או איך לטפל בבעיות בזוגיות. תשתית חשובה שהיא בסיס לכל למידה לשיפור הקשר היא הבנה ורגישות כלפי בן או בת הזוג. במהלך יחסים חשוב לטפח את תקשורת הבינאישית. ההבנה של הפרטנר ממלאת תפקיד חשוב ביחסים. הבנה מאפשר רגישות והתנהגות מותאמת. התנהגות כזו, המגיעה ממקום של הכלה וקשב נותנים מענה רגיש ואכפתי לבן או בת הזוג. כך ניתן להעצים את הקשר הזוגי, לחזק אותו או להתחיל אותו עם סיכוי הצלחה והנאה רבים יותר.

מערכת יחסים זוגית מצריכה חיבור בין בני הזוג המתחילים את הקשר או כבר בעיצומו של הקשר גם בהיבט ההתנהגותי – איך מתנהגים בפועל לבן או בת הזוג וגם בהיבט הפסיכולוגי -רגשי. כלומר עד כמה קשובים, מבינים ומכירים את הפרטנר.

שאלות היכרות לזוגיות יכולות לשמש כלי משחקי מהנה בהתחלת או בעיצומו של קשר זוגי. הללו יכולות לשמש כשאלות לשאול בנים או בנים. יהא המגדר אשר יהא, לשאלות ושאלונים על אהבה וזוגיות ערך מקרב. הן יכולות לחבר בין בני הזוג, להעצים, ולחזק. בשלב ראשוני של הקשר השאלות מציעות אפשרות להיכרות והתוודעות טובה יותר לפרטנר/ית. אם מעבירים את שאלות ההיכרות הזוגיות בשלב מתקדם יותר הערך הוא בהעמקת ההיכרות. ואז שאלון זוגיות להיכרות זה יכולה לסייע לחיבור טוב יותר, העמקת הקשר והבנה טובה יותר אחד של השני.

שאלות היכרות זוגיות להעצמת היחסים

משחקי זוגיות, שאלוני היכרות זוגיים, טיפים, סרטוני הדרכה, קורסים זוגיים אונליין או הדרכות להיכרות אינם תחליף לייעוץ מקצועי זוגי איכותי. כאשר בני הזוג חווים בעיה משמעותית, לא מומלץ לנסות לטפל בקושי באמצעות מענה מסוג כללי. שכן סוגי מענה כאלה לא ספציפיים, אינם מותאמים ולעיתים הם שטחיים ולא מבוקרים.

בין אם תרצו לקבל מענה באמצעות שאלון זוגיות כזה או אחר, קורס הדרכה מוקלט, סרטוני הדרכת בני זוג או קורס לזוגיות, זיכרו שבעיות עומק של מישהו ביחסים או קשיים של בני הזוג מצריכים טיפול מקצועי מומחה ולא מענה שטחי ולא מותאם.

חשוב לזכור שאת השאלות במשחק שלפניכם כדאי לשאול באופן רגיש, לוותר על שאלות מסוימות ולהתאימן לנשאלים. כמו בשיח מכבד באופן כללי, גם כשמדובר בשאלון היכרות זוגיות ראוי להגיב ולשוחח באופן ענייני, לא ביקורתי, מתוך רגישות, קשב וחמלה. כדאי להמיר את השיח של טענות, טרוניות, ביקורת וכעסים לשיח קונסטרוקטיבי, מבין. זאת כדי שנוכל להציף קשיים, להכיר זה את זה יותר טוב ביחסים, לשפר את הקשר ולהעצימו.

רצוי לשאול את שאלות ההיכרות בסביבה נינוחה, נעימה ורגועה. כדאי לשחק בשאלון זה כאשר הצדדים פתוחים לכך, רוצים לשתף, לחלוק ולהעצים את בן או בת הזוג .

18 שאלות היכרות זוגיות 

  1. מה גורם לך לא לחבב מישהו ?
  2. מהו הדבר שאת.ה הכי גאה בו ?
  3. מתי ומה גורם לך להיות העצמי האמיתי שלך בלי מסיכות באופן הכי עמוק ?
  4. מה את.ה הכי אוהב.ת שבן או בת הזוג עושים עבורך ?
  5. על איזה חלום בחיים ויתרת ?
  6. מה התובנה הכי משמעותית שיש לך לגבי החיים ?
  7. מה הכי חשוב לך שבן או בת הזוג יעשו כשאתה כועס ?
  8. מהי האמונה שלך לגבי אלוהים ?
  9. מה לדעתך קורה אחרי שמישהו מת ?
  10. מיהו האדם שאת.ה הכי לא אוהב.ת ומדוע ?
  11. מה השינוי המשמעותי ביותר שהיית רוצה לעשות ?
  12. מהו הדבר שמרגיע אותך ביותר כשאתה בלחץ ?
  13. מה החלום הכי גדול שלך ?
  14. מהו הדבר  הכי מעצים אותך בתוך מערכת יחסים זוגית ?
  15. מהי ההתנהגות שבן או בת הזוג עושים שהכי מקשה או מעוררת בך התנגדות ותחושה לא נעימה ?
  16. מהו הדבר שגורם לך לאופטימיות הרבה ביותר ?
  17. איך לדעתך נראית דמותה של המשפחה המושלמת ?
  18. מה הדבר שאת.ה הכי אוהב.ת בבן או בת הזוג ?

דילוג לתוכן