יחסי מין תכופים כנגד בעיות תפקוד מיני

ממצאי מחקר חדש מעלים כי יחסי מין קבועים עשויים למנוע הדרדרות בתפקוד המיני

מה הם שיעורי בעיות תפקוד מיני -בעיות זיקפה באוכלוסיה הרחבה ומה הקשר בין שכיחות יחסי המין כמשפיעים על הפחתת שכיחותן של בעיות תפקוד מיני אלה ?

יחסי מין. מקור: ויקיפדיה. מאת: Giovannino de' Grassi
יחסי מין. מקור: ויקיפדיה. מאת: Giovannino de’ Grassi

במחקרם בחנו הרופאים אוכלוסייה של כ2000 גברים בני 50, 60 ו-70 בעיר טאמפרה שבפינלנד באמצעות שאלונים שנשלחו אל הנבדקים בדואר לגבי בעיות תפקוד מיני המתייחסות לחוסר תפקוד זיקפה erectile dysfunction שהוגדרו כחוסר יכולת להגיע לזיקפה לפני קיום יחסי מין, וקושי להחזיק זיקפה לאורך זמן. הנבדקים סווגו ל-4 קבוצות- תפקוד מלא, תפקוד בינוני, תפקוד נמוך או העדר תפקוד בכלל.
החוקרים חילקו את הנבדקים לשתי קבוצות – האחת של נבדקים שקיימו יחסי מין בממוצע לפחות פעם אחת מידי שבוע ונבדקים שלא קיימו יחסים בתדירות כזו.

ממצאי המחקר התפרסמו בכתב העת בנושא אורולוגיה Journal of Urology על ידי חוקרים מהמחלקה לאורולוגיה בבית החולים האוניברסיטאי טאמפרה בפינלנד.
מן הממצאים עלה כי מתוך 2000 נבדקים שהשתתפו במחקר 26% מהגברים לא סבלו בכלל מהפרעות זיקפה. 48% סבלו מבעיות זיקפה בשיעור מינימלי. 14% סבלו מהפרעות זיקפה בינונית 12% סבלו מעדר זיקפה מוחלט.

עוד מצאו החוקרים כי בעית התפקוד החמירה ככל שהגיל עלה- כך שבני 50 היו בעלי יכולות מיניות תפקודיות טובות יותר מהמבוגרים יותר.
ממצא מעניין שהעלו החוקרים היה בנושא תדירות יחסי המין כקשורים להפרעות תפקוד מיני. החוקרים מצאו כי השפעת העדר התפקוד המיני על תדירות יחסי המין לא יוחסה לגיל או למצב האישי (נשוי/גרוש וכו) וכי ההפרעה הלכה והחמירה בקרב נבדקים שתדירות יחסי המין שלהם הייתה נמוכה- כלומר נבדקים שקיימו יחסי מין בתכיפות גבוהה יותר סבלו מהדרדרות בתפקוד המיני בשיעור נמוך יותר.