75% מהילדים צורכים בכל יום קפאין, הפוגע בשינה

ממצאי המחקר מצביעים על היקף צריכת הקפאין ועל השפעתו על מיעוט שעות שינה בילדים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
פחית לאחסון מזון ושתייה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Tomomarusan

מחקר חדש: 3 מ-4 ילדים צורכים קפאין בכל יום, באופן שפוגע בשינה שלהם. לא נמצאה השפעה שלילית על הרגלי ההרטבה של הילדים.

מחקר חדש מצביע על היקף תופעת צריכת הקפאין בילדים ועל הקשר בין הרגלי השתייה והאכילה של ילדים לבין איכות השינה שלהם. ממצאי המחקר מצביעים על כך ש-75% מהילדים שותים בכל יום קפאין בשיעור ניכר ועל השפעתו של הקפאין על השינה והרגלי ההרטבה של הילדים.
במחקר נבחנו ממצאים בהתבסס על תשובות של 228 הורים אשר השיבו על שאלון בנושא הרגלי האכילה והשתייה של ילדיהם. החוקרים בחנו את שיעור הקפאין שצרכו הילדים בעקיפין דרך משקאות מוגזים, מזונות וחטיפים המכילים קפאין.
ממצאי המחקר שהתפרסמו בכתב העת לרפואת ילדים Journal of Pediatrics העלו כי ילדים בגילאים 5 עד 7 צרכו 52 מיליגרם קפאין ביום ואילו הילדים בגילאי 8 עד 12 מרכו 109 מיליגרם קפאין ביום. מן הממצאים עלה כי נמצא קשר ישיר שלילי בין שיעור הצריכה של קפאין לבין כמות שעות השינה של הילדים: כך ככל שהילד צרך יותר קפאין, הוא זכה לפחות שעות שינה בלילה.
עוד מציינים החוקרים כי ילדים בני 5 צרכו לעיתים כמות קפאין גדולה המשתווה לפחית משקה מוגז אחת בכל יום. ילדים בגילאי 8 עד 12 צרכו כמויות קפאין הדומות לאלה שמצויות ב-3 פחיות משקה מוגז ביום (משקאות כגון קוקה קולה או פפסי לדוגמה המכילים קפאין).
למרות שקפאין הינו חומר משתן, החוקרים לא מצאו קשר מתאמי שרימז על כך שצריכת הקפאין המוגברת נמצאה כקשורה לסיכון מוגבר להרטבת לילה של הילדים.
בנושא הרטבת לילה- החוקרים מצאו סיכון גבוה יותר של ילדים (בנים) להרטבת לילה שמתרחשת לפחות לילה אחד בכל שבוע. בנוסף, הללו מצאו כי נבדקים ילדים וילדות שהיו בעלי רקע משפחתי של השתנה לא נשלטת, היו בעלי סיכון מוגבר להרטבת לילה.

דילוג לתוכן