יעילות החיסון למוטציה הדרום אפריקאית

המוטציה הדרום אפריקאית כבר בישראל ומה יעילות חיסוני הקורונה נגד מוטצית הקורונה הדרום אפריקאית? פייזר וקורונה מפרסמות ממצאים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותנגיף קורונה
יעילות מופחתת לחיסון הקורונה המקורי נגד המוטציה הדרום אפריקאית. צילום: Pixabay Torstensimon

מה יעילות חיסוני הקורונה נגד מוטצית הקורונה הדרום אפריקאית? יעיל אבל פחות. ממצאי פייזר פורסמו במסגרת מחקר ראשוני. הממצאים החלקיים, אינם קונקלוסיביים ומסויגים. הללו לא נבחנו על כלל המוטציות של הנגיף הדרום אפריקני.

עם זאת הממצאים הראשוניים הראו שהחיסון יעיל גם נגד הווריאנט הדרום אפריקאי. ואולם על פי פייזר ככל הנראה החיסון נגד הקורונה הקלאסית פחות יעיל כנגד המוטציה האפריקנית. טרם ברור אם פייזר יחליטו על צורך בהזרקת חיסון דחף שלישי שיחזק את החיסונים הקודמים בדגש על הגנה מהזן הדרום אפריקאי. עם זאת פייזר בוחנת גם לתרחיש כזה.

גם חברת מודרנה העלתה בניסוי שהחיסון שלה יעיל נגד המוטציה. למרות זאת, היעילות של חיסון מודרנה למוטציה הדרום אפריקאית גם היא לא גבוהה כחיסון לסוג הקורונה המקורית. כלומר היעילות של חיסון מודרנה נמוכה כנגד המוטציה. בחברת מודרנה ציינו שיהם נערכים לכך שייתכן שידרש חיסון דחף נוסף שיעניק תוצאה משופרת להגנה נגד הזן האפריקאי והם נערכים לכך.

מהי יעילות החיסון למוטציה הדרום אפריקאית של הנגיף?

פייזר תפרסם תוצאות מקיפות בעוד מספר שבועות לגבי היעילות של החיסון נגד קורונה במחקר מקיף שעורכת לגבי המוטציה. כאמור, עד כה על פי פייזר קיימת יעילות החיסון נגד המוטציה האפריקאית, אך במידה מופחתת. הניסוי נעשה לבחינת יעילות החיסון באמצעות בדיקה על נגיף קורונה מהונדס גנטי בעל תכונות דומות למוטציה הדרום אפריקאית. הניסוי בחן שלוש מוטציות שכיחות של הנגיף האפריקאי. המחקר המצא יבחן את כלל התכונות.

על רקע הדברים, מודרנה פרסמה (כמו פייזר) שהחיסונים יעילים נגד המוטציה הבריטית של הקורונה. בישראל אותרו חולים בווריאנט האנגלית והדרום אפריקאי. המאמצים למנוע את הגעת המוטציות הנוספות לרבות הזן הדרום אפריקאי נכשלו. ההערכה היא שכיום בישראל הזן הדומיננטי הוא הנגיף המקורי "הקלאסי" והמוטציה הבריטית.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן