יעילות הסרת שיער מעור כהה ובהיר

ממצאי המחקר מצביעים על יעילות טיפול משולב להסרת שיער בתדרי רדיו ואור, בשילוב עם שיטת קירור במגע בקרב אנשים עם צבעי עור שונים ובהסרת שיער בצבעי שיערות שונים.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיהסרת שיער
מבנה השערה. מקור: ויקיפדיה. איור: US National Institutes of Health

הסרת שיער בלייזר : יעילות מוגברת לשימוש משולב באור ותדרי רדיו  להסרת שיער מעור כהה ובהיר

רבים עושים שימוש בטכניקות שונות להורדת שיער גוף והסרת שיער פנים בשנים האחרונים. גברים ונשים כאחד תרים אחר טכניקות יעילות, זולות ואפקטיביות להסרת שיער גוף לצמיתות. טכניקות של הסרת שיער בלייזר הינן שכיחות עד מאד ונחשבות יעילות. אולם מה היא האפקטיביות של הסרת שיער בלייזר ? חוקרים מצאו כי קיימת יעילות מוגברת לשימוש משולב בזרמי אור מועצמים Intense pulsed light (IPL)  680-980 nm)  עם טיפול הסרת שיער בלייזר באמצעות שימוש בתדרי רדיו radiofrequency RF  בקרב מטופלים עם סוגי עור שונים כהים ובהירים ועם צבעי שיער שונים.

המחקר שפורסם בכתב העת  Journal of Cosmetic and Laser ונערך בקרב 40 מטופלים מבוגרים בעלי פנוטיפ עור II-IV עם שערות עור פנים בצבעים שונים. המטופלים קיבלו טיפולים משולבים בשתי הטכנולוגיות להסרת השיער במשולב. בוצעו ארבעה טיפולים  במשך 9-12 חודשים בהפרשים של 8-12 שבועות בין טיפול לטיפול. הטיפול בתדרי רדיו היה בין 10 ל- 20J/cm3 . הטיפול בזרמי אור היו בין 15 ל-26 J/cm2 .

מן הממצאים עולה כי ההפחתה המשמעותית ביותר בכמות השערות בלטה בתקופה שבין 6 ל-8 שבועות לאחר כל טיפול. עוד עולה כי נמצאה ירידה ממוצעת של 75% בכמות השערות בכל המקומות בגוף לאחר 18 חודשים. התוצאות הצביעו על אפקטיביות ללא קשר לצבע העור- בהיר או כהה.

החוקרים מסכמים כי טיפול משולב זה של תדרי רדיו ואור, בשילוב עם שיטת קירור במגע contact cooling הינה אפקטיבית להסרת שיער בלייזר בקרב אנשים עם צבעי עור שונים ובהסרת שיער בצבעי שיערות שונים.

הקישור למחקר בנושא אפקטיביות הסרת שיער מעור בהיר וכהה  בטיפול משולב

דילוג לתוכן