יעילות משחת שיניים טבעית

למרות השימוש במשחות שיניים וניקוי שיניים עם עזרים נוספים, עדיין אצל מרבית בני האדם מתפתחת עששת שיניים שמצריכה סתימות. כיום ידוע, שסתימות אמלגם, המכילות כספית, גורמות נזק רב, הן נוירולוגי והן גופני. שתיית מים מופלרים לחלוטין אינה עוזרת כנגד עששת שיניים. הפלואוריד, בהיותו חומר רעיל, פוגע בבריאות הגופנית והנפשית ומוריד רמות I.Q.. הוא גורם לפלואורוזיס, שזו פגיעה באמייל השיניים ובכך נגרם נזק נוסף.

שיניים. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by-sa צילום: David Shankbone
שיניים. מקור: ויקיפדיה ברשיון CC3-by-sa צילום: David Shankbone

משחת שיניים המכילה אצות ים מונעת עששת

מסתבר שבים ישנם מקורות היכולים לעזור לשמור על בריאות השיניים. קבוצה של מדענים מבריטניה עורכת כעת ניסויים עם אנזימים המופקים מאצות ים. אנזימים אלו עשויים להסיר את החיידקים מהרובד שנוצר ומכסה את השיניים. צוות חוקרים מאוניברסיטת ניו- קאסל בדקו, במחקרם עם אצות ים, האם חומר זה יכול לחסל חיידקים אשר נמצאים על השיניים. ואכן, הם מצאו שהאנזימים באצות שנבדקו מחסלים את החיידקים האלו. דר’ ניק יעקובוביץ’, מבית הספר למדעי השן, גילה איך אנזימים אלו מונעים יצירת רובד על השיניים – ביניהם ומאחוריהם, כאשר הם מהווים חלק ממשחת שיניים.

לפי דברי דר’ יעקובוביץ’, הרובד שעל השיניים נוצר ממושבות של חיידקים. צחצוח שיניים והסרת הרובד מעל השיניים לא תמיד עוזרים. הרובד נוצר מכמות רבה של חיידקים גורמי עששת. כשחיידקים אלו מתים ה-DNA שלהם משתחרר ויוצר שכבה שנדבקת אל השיניים. משחות השיניים המכילות אנזימים מאצות ים מונעות ומסלקות את הרובד המזיק. אנזימים אלו מסלקים מהפה את החיידקים מסוג סטרפטוקוקוס מוטנס, שהם אלו הגורמים לעששת שיניים.

החוקרים עומדים להציג את ממצאיהם בפני החברה הבריטית למיקרוביולוגיה יישומית. בבריטניה, כמו גם בארצות, אחרות יש תהליך מתמשך עד לאישור תגלית כמוצר לשימוש האוכלוסייה. זאת בעיקר בגלל התנגדות המגזר של רופאי השיניים, החוששים מפגיעה בפרנסתם. ובארה”ב צפויה התנגדות אף יותר חריפה.

מקורות
Seaweed toothpaste stops tooth decay Saturday, July 14, 2012 by: PF Louis
http://www.naturalnews.com/036471_tooth_decay_seaweed_toothpaste.html#ixzz20gMj29yM
BBC Report (with short radio interview) http://www.bbc.co.uk/news/health-18686179
Natural News on root canals http://www.naturalnews.com/025412_root_canals_bacteria_infection.html
http://www.itv.com
http://www.naturalnews.com/036471_tooth_decay_seaweed_toothpaste.html#ixzz20gNswZau

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466