רפואה משלימה והשבת הקסם לעולם- י.קשת

על ספרה של יעל קשת "רפואה משלימה והשבת הקסם לעולם"

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: רפואה משלימה והשבת הקסם לעולם

המחברת : יעל קשת

הוצאת הספרים : רסלינג

מספר עמודים : 247

סוג כריכה: רכה

תחום : רפואה, בריאות, רפואה משלימה, רפואה הוליסטית, מיסטיקה, גופנפש, רוחניות, סוציולוגיה של המדע, רפואה מזרחית, אנרגיה, צמחי מרפא, הומיאופתיה, איורוודה

תקציר:

בספרה "רפואה משלימה והשבת הקסם לעולם" מנסה המחברת לפענח מנקודת מבט אנתרופולוגית-סוציולוגית את סוד קסמה של הרפואה המשלימה ואת החיבור שבינה לבין הידע המדעי הקיים.

בספרה מציגה המחברת את תפיסתה באשר לסוד הקסם של רפואה המשלימה בהיותה "יוצרת שיח חדש על מה שאי אפשר לדבר עליו בשיח הרפואי המודרני המערבי…", ו"מנתבת דרך אפיסטמולוגית להבנית ידע מסוג חדש".

המחברת מבקשת להעמיק בספרה "בידע ההוליסטי והאטרקטיבי המאפשר מתן משמעות לטיפול בבריאות ולחיים בכלל..- להשיב את הקסם לעולם".

בספרה עומדת קשת על החיבור הקיים שבו נעוצה המשיכה אל הרפואה המשלימה: שילוב עקיף של ידע מדעי רפואי ופסיכולוגי באופן מודע ובלתי מודע על ידי המטפלים, תוך חיבור שמפיג את הניכור האינסטרומנטלי של הרפואה השמרנית, להיבטים הרכים שאינם נוקשים ואינסטרומנטליים, בעת שהם משתמשים בשיטות ריפוי שונות שאינן קונבנציונאליות: טכניקות טיפול רוחניות, רפואה מזרחית, איורוודה – כולל תזונה איורוודית וטיפולים בעקרונות השיטה כולל עיסוי איורוודה, צמחי מרפא, הומיאופתיה, אנרגיה,הוליסטיקה ומיסטיקה.

המחברת עוסקת בספר בסוציולוגיה של הידע הרפואי, סידור והבניה של ידע, מנתחת את נושא הכריזמה כמעוררת תהליכי שינוי, למידה, מודעות, התפתחות רוחניות והתנסויות, מעמיקה ב"אנרגיה" כאובייקט שיח מדעי, מחקר השפעות טיפולי הרפואה המשלימה, נושא הפיקוח על העיסוק והכשרת מטפלים ברפואה משלימה בישראל, מאבק סביב הכשרה אקדמית למטפלים אלטרנטיביים ועוד.

דילוג לתוכן