יצירת קהוט להכנה בעברית – הנחיות וגישה קלה

לפניכם אפשרויות הנחיה, הסבר והדרכה, כניסה ויצירה לגבי משחקי קהוט KAHOOT. רבים מבקשים לקבל הנחיות וגישה נוחה לקהוט, לבצע הרשמה וליצור קהוט חדש למשחק חידון אמריקאי רב ברירתי, סקר או דיון. לפניכם הדרכות ואפשרויות גישה פשוטות להכנת קהוט. ההסברים כוללים הנחיות פשוטות למי שכבר מכיר מעט את הפלטפורמה וגם למי שלא מכיר אותה בכלל. לכן מופיעות להלן גם הנחיות כיצד ליצור משתמש חדש בקהוט, איך נכנסים למשחק, והוראות יצירת קהוט, הכנת משחקים וחידונים.

קהוט – כניסה והרשמה

גישה נוחה ומיידית למשחק קהוט ללא הרשמה, למי שלא יוצר משחק אלא רק משתתף בו: https://kahoot.it.  על המשתמש פשוט להזין את הקוד בחלונית PIN ולהמתין לתחילת החידון.

גישה ישירה לפלטפורמה למי שיוצר משחק קהוט : https://create.kahoot.it. זהו קישור כניסת משתמש רשום לקהוט. הקישור רלוונטי למי שיש לו כבר חשבון משתמש רשום או אין לו משתמש רוצה ליצור קהוט בעברית, הכניסה היא בקישור זה. ניתן להכנס או להרשם באמצעות שימוש בחשבון גוגל, פייסבוק או אפל בתחתית המסך. לגבי הוראות הרשמה למשתמש חדש ליצירת משחק, ראו מטה בחלק הכנת קהוט.

חשוב לזכור: כניסה לקהוט והרשמה הן פשוטות ותלויות בטיב השימוש. יצירת משתמש בקהוט נדרשת על מנת ליצור משחקי קהוט. עם זאת הרשמה לקהוט אינה הכרחית למשתמשים שרק רוצים לשחק במשחק שמישהו יצר כבר.

חיפוש חידון קהוט מוכן בעברית או הצטרפות למשחק קיים: https://create.kahoot.it/discover. לחיפוש קהוט מוכן בעברית יש להכניס את מילות החיפוש של הנושא שמחפשים לגביו חידון קהוט ותוכן בעברית או בשפה אחרת. את המילים יש להקליד בתוך החלונית המופיעה בראש העמוד בה כתוב Find me a kahoot about…

הדרכה עם הנחיות איך להכנת משחק, סקר או חידון קהוט

יצירת קהוט בעברית – הכנת המשחק

לרוב, המשתמשים בקהוט מבקשים להכנס ללא הרשמה רק להשתתף בקהוט מוכן קיים. עם זאת רבים מבקשים ליצור קהוט חדש בעברית או בשפות אחרות. אז כיצד מתחילים בהכנת קהוט. בפלטפורמת קהוט יצירת משחק היא פשוטה.

איך להכין חידון קהוט וכיצד ליצור משתמש ולהכנס לפלטפורמה באופן נוח ונגיש. צילום: Pixabay Stefan Meller
איך להכין חידון קהוט וכיצד ליצור משתמש ולהכנס לפלטפורמה באופן נוח ונגיש. צילום: Pixabay Stefan Meller

לשם הכנת קהוט נדרשים :

  1. להרשם לפלטפורמה באמצעות חשבון חדש עם אי מייל ושם משתמש או באמצעות פייסבוק אפל או גוגל. הרישום כאמור הוא בגישה לקישור https://create.kahoot.it
  2. בוחרים “חשבון חינם” . האם אנחנו תלמידים, מורים, עסקים ואת הגיל. ניתן לבנות חידונים, סקרים ודיונים. כדי להכין משחק קהוט נבחר ב”חידונים”.
  3. נוסיף שאלות לחידון. יש לכתוב את השאלה ואז לסמן את התשובה הנכונה. לאחר מכן יש לכתוב מסיחים- שהם התשובות שאינן נכונות. ואז להוסיף את שאלות נוספות. ניתן להוסיף לשאלות תמונות מהמחשב.
  4. לאחר הוספת השאלות, נגדיר כמה זמן מוקצה לכל שאלה, תיאור הקהוט המוכן שיצרנו, הקושי שלו, מהי השפה של המשחק ועוד. ניתן לצפות באופן שבו החידון יופיע לאחרים בסלולרי.
  5. לאחר שנלחץ על LAUNCH – שגר ואז יופיע קוד המשחק. נוכל לשלוח בדרכים שונות כמו מייל או הודעה סלולרית למשתתפים את הקוד. המשתתפים נדרשים להזין את הקוד וכך להכנס למשחק.  אנו כיוצרי המשחק נוכל לראות את המשתתפים שזוהו לפי שם משתמש שהזינו. כאשר נתחיל את החידון או המבחן הקבוצתי בקהוט יופיעו למשתתפים 4 תמונות בצבעים שונים והם נדרשים להקיש על התשובה הנכונה לפי התשובה במסגרת הזמן שהוקצה. לאחר מכן יוצגו התוצאות של המשתתפים לפי התשובות שנתנו.

יצירת קהוט של סקרים דומים להכנת חידונים. ניתן ליצור קהוט בעברית אך כשמשלבים שאלות עם מילים מעברית ואנגלית לעיתים מופיע שיבוש בתצוגתן. בסיום המשחק ניתן לקבל את התוצאות בגליון EXCEL במייל.

הדרכה לבניית מבחן, הכנת שאלון קהוט או חידון קהוט