ירידה במספר בדיקות הקורונה

לנוכח הירידה במספר בדיקות הקורונה שפוענחו ב4,000 משרד הבריאות משיב לביקורת על הירידה החדה בבדיקות הקורונה שנעשו

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
בדיקות מעבדה לגילוי הנגיף. צילום: Pixabay Michal Jarmoluk

בימים האחרונים חלה ירידה מספר בדיקות הקורונה שפוענחו ב4,000 למרות ההבטחות להעלאת מספר הבדיקות. משרד הבריאות משיב לביקורת על הירידה החדה בבדיקות הקורונה שנעשו : "למרות המספרים שפורסמו הם למעשה מספר בדיקות המעבדה שפוענחו. מספר הבדיקות ירד גם כתוצאה ממחסור בחומרים, ירידה ברצון הציבור להבדק ומעבר לתוצרת מקומית"

ירידה במספר בדיקות הקורונה

במשרד הבריאות השיבו לביקורות שפורסמו לפיהן פחות מספר בדיקות המעבדה בימים האחרונים באופן דרמטי במקום מגמת העליה הצפויה שהובטחה על ראש הממשלה וראשי משרד הבריאות. במשרד הבריאות ציינו כי "מספר הדגימות שנלקחות על ידי מד"א בבתי הנבדקים וגם בחניוני ״חנה וסע״ (דרייב אין) הוא בקצב גבוה של אלפי דגימות ביום דבר שמציב את ישראל בין המקומות הראשונים בעולם ."

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי "הקצב ירד בימים האחרונים גם כתוצאה של מחסור בריאגנטים ומעבר לתוצרת מקומית וירידה ברצון הציבור להיבדק כתוצאה מהחג. לצורך כך המעבדות עברו תהליכי עדכון פנימיים שנועדו לאפשר לעבוד על ריאגנטים מתוצרת מקומית. תהליך זה מצריך התאמה של כל מעבדה למספר שעות עד יום שלם, כפועל יוצא מכך הייתה ירידה בפעילות המעבדות שתיפתר בקרוב."

מכונות חדשות יסייעו בהגברת קצב בדיקות הקורונה

במשרד הבריאות מחדדים כי נעשות מגוון פעילויות להעלאת קצב הבדיקות וטיפול במחסור ואומרים כי "כחלק מסל הפתרונות נוסף גם הציוד החדש שנרכש – בהן 6 מכונות נוספות של חברת BGI-AID שיגביר את הקצב ל20,000 אלף בדיקות מעבדה ביום – זאת לאחר התאמת המכשור החדש והצבתו בקופות החולים ולאחר מכן המשך עליה עד ליעד שהציב ראש הממשלה.

זאת ביחד עם "הכשרת מעבדות אוניברסיטאיות נוספות בהן מכון ויצמן שעמה כבר נחתם הסכם ועם המעבדה באונ׳ ת״א שאמור להיחתם עמה הסכם מחר."

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן