ירידה במספר חולים קשים ומאומתים

ירידה במספר חולים קשים ומאומתים. פייזר הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיה שבה עשתה שימוש לחיסון קורונה גם כנגד שפעת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
ממצאי מחקר נרחב מצביעים על יעילות החיסון נגד קורונה. החיסון מונע תחלואה, הדבקה ותמותה. צילום: Pixabay MasterTux

חברת פייזר הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיה שבה עשתה שימוש לחיסון קורונה גם כנגד שפעת. פייזר הודיעה כי תפתח חיסון המבוסס על טכנולוגיית mRNA. החברה הודיעה כי במהלך הימים האחרונים כבר החל ניסוי בחיסון נגד שפעת שמפתחת פייזר בשלב ראשון של הערכת בטיחות וסבילות בקרב אנשים מעל גיל 65.

הצלחתה של פייזר ומודרנה לצד חברות אחרות בפיתוח חיסון נגד קורונה סלל את הדרך לפיתוח חיסונים בטכנולוגיה מדור חדש זה. עד כה למרות ריבוי המתחסנים בעולם המערבי בחיסונים, ביקורת גוברת עולה על רקע מיעוט החיסונים הנגישים למדינות העולם השלישי. עד כה מתו בעולם מעל 4.81 מליון איש. במחלת נגיף הקורונה חלו מעל  235.5 מליון מאומתים בקורונה.

 

ירידה במספר חולים קשים ומאומתים

מגמת הירידה במספר החולים המאומתים החדשים ומספר החולים הקשים נמשכת. על רקע זה, במשרד הבריאות לא הודיעו על צפי לכך שינקטו בקרוב צעדים להרחבת ההגבלות של התו הירוק.

מספר המאומתים החשים לקורונה ביום שבת היה 1719. אז נבדקו מעל 64 אלף איש. 2.76 אחוז מהבדיקות היו חיוביות לנגיף הקורונה. סך כל הישראלים שנדבקו בקורונה מאז פרוץ המגיפה הוא 1.289 מליון איש. נכון ליום ראשון 3.10.21 יש בישראל מעל 38 אלף חולים פעילים. מעל 850 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים. עד כה נפטרו מקורונה בישראל מעל 7800 איש.

בישראל ישנם מעל 570 חולים קשים. מדובר בירידה שחלה באופן מתמשך בימים האחרונים. מתוך החולים הקשים 253 מצויים במצב קריטי. 209 חולים מונשמים. 126 חולים הם במצב בינוני.

מספר ישראלים שקיבלו מנה ראשונה של חיסון נגד קורונה עד יום ראשון היה 6.13 מליון איש. 5.648 מליון ישראלים קיבלו שני חיסונים נגד נגיף הקורונה. 3.49 מליון ישראלים קיבלו חיסון דחף שלישי. בימים האחרונים חלה עליה דרמטית במספרם לנוכח הגבלות התו הירוק המגבילות. אישור התו הירוד חדל להיות תקף למי שלא התחסן בחיסון נוסף בחצי השנה האחרונה לרבות חיסון שני ושלישי (דחף).

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן