ירידה בשיעורי ברית מילה בארה"ב

למרות יתרונותיה הרפואיים של ברית המילה, פחות הורים מלים את ילדיהם בארה"ב, מגמה מזיקה על פי הCDC האמריקאי

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבריאות הילד
ברית מילה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by. צילום: Chesdovi

המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב מתריע על מגמת ירידה בשיעור המבצעים ברית מילה, למרות יתרונותיה הבריאותיים

המרכז לבקרת מחלות ומניעת CDC הפדרלי בארה"ב מצביע על מגמה של ירידה בשיעור ההורים המלים את בניהם בברית מילהבעשור האחרון, מגמה שלילית, שעל פי מחקרים אחרונים משפיעה לרעה על תחלואה והרגלים מיניים ולכן מזיקה לבריאות הציבור.

המרכז לבקרת ומניעת מחלות מסתמך על ממצאים משלושה מחקרים רחבי היקף בנושא השפעותיה של ברית מילה על תחלואה. לפיה המחקרים שנערכו על גברים בוגרים באפריקה, גברים הטרוסקסואלים שעברו ברית מילה, הפחיתו מאד את סיכוי הההידבקות שלהם באיידס HIV  והפחיתו בשיעור ניכר את סיכויי ההידבקות שלהם במחלות אחרות שמועברות על ידי יחסי מין.

המרכז מציין כי בין 1988 ל1991 הייתה עליה בשיעור הההורים המבצעים ברית מילה לילדיהם מ48.3% ל 61.1% בין 1997-2000  את ילדיהם. עם זאת, לאחר שהאקדמיה לרפואת ילדים הוציאה תזכיר לפיו לא ניתן להתייחס לברית מילה כגישה הרפואית המקובלת, ולאחר שחברות הביטוח בארה"ב השתמשו בכך כדי למעט בהשתתפות העצמית שלהם במסגרת הביטוח הרפואי, בביצוע ברית מילה, חלה ירידה בשיעור הנימולים. בדיקה מעמיקה מגלה עוד שחלה ירידה בשיעור התינוקות שלהם מבוצעת ברית המילה כך שבשנת 1999-2010 חלה ירידה מ62.5% ל-56.9%.

המרכז לבקרת מחלות מוטרד ממגמה זו, בשל הסיכון שהיא טומנת בה לעלייה בשיעורי התחלואה במחלות המועברות ביחסי מין כמו איידס HIV ולפיכך למרות הסיכון הרפואי הקל היחיד הנלווה לברית המילה – זיהום קל או דימום שטחי,  מבקש המרכז לעורר את המודעות בשנוא בהדגישו את חשיבות ברית המילה כגורם חשוב המפחית את הסיכון למחלות מין.

דילוג לתוכן