ירקות לשיפור מצב העורקים של חולי דלקת פרקים שיגרונית

חוקרים: ירקות ולא פירות מסייעים לשיפור פעולת העורקים בקרב חל

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
ירקות ופירות. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Jina Lee

רק ירקות, לא פירות, עוזרים לשיפור פעולת העורקים אצל חולי דלקת מפרקים שיגרונתית

דלקת מפרקים שגרונית פוגעת בעורקים ומעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. צריכת ירקות ופירות משפרת את מצב העורקים, אבל לגבי חולי דלקת מפרקים שגרונית, לא נבדקה השאלה מה עוזר – ירקות, פירות או שניהם גם יחד. לשם ברור הנושא, נערך מחקר בו נטלו חלק 114 חולים במחלה זו.

גילאי החולים ששותפו במחקר היו בין 40 ל- 65 שנים, 81% היו נשים ומשך המחלה אצלם היה כ- 10 שנים. לא שותפו במחקר חולי דלקת מפרקים להם הייתה בבירור גם מחלת לב או כלי דם מלכתחילה. אצל ממשתפי המחקר נרשמו גיל ומין ונבדקו מצב העורקים, רמת סוכר בצום, רמת כולסטרול, לחץ-דם, הרגלי עישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית, עוצמת הדלקות ונכויות, כמו גם מצב הבריאות הכללי שלהם. נבדקה גם צריכת ירקות ופירות בנפרד. ניתוח התוצאות הראה שרק לצריכת ירקות הייתה השפעה מיטיבה על מצב העורקים אצלם, לא לצריכת פירות.

מקור
Crilly M A and McNeill G. Arterial dysfunction in patients with rheumatoid arthritis and the consumption of daily fruits and daily vegetables. Europ J Clin Nutr 66,345-352 (March 2012)

האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן