ישיבה גורמת להשמנה

כיצד ישיבה משפיעה על הבריאות? האם ישיבה גורמת להשמנה?  מה השפעתה של הישבה על התאים בגופנו? אורח חיים בישיבה, המאופיין בתקופות ממושכות של ישיבה או חוסר פעילות גופנית, יכול להעלות משמעותית את הסיכון למחלות שונות.

כאשר אנשים עוסקים בפעילות גופנית ברמה מינימלית, זה יכול להוביל לעלייה במשקל, איבוד שרירים וירידה בכושר הכללי. אורח חיים יושבני נקשר לסיכון מוגבר למצבים כמו השמנת יתר, מחלות לב, סוכרת מסוג 2, סוגים מסוימים של סרטן, ואפילו מוות בטרם עת.

חוסר פעילות גופנית תורם לעלייה במשקל ולהשמנה, אשר בתורה מגבירה את הסיכון למחלות לב וכלי דם כמו יתר לחץ דם, מחלת עורקים כליליים ושבץ מוחי. חוסר פעילות גם משפיע לרעה על רגישות לאינסולין ומטבוליזם של גלוקוז, מה שמוביל לסבירות גבוהה יותר לפתח סוכרת מסוג 2.

יתר על כן, אורח חיים בישיבה עלול להשפיע על בריאות השרירים והשלד, מה שמוביל לחולשת שרירים, נוקשות מפרקים וסיכון מוגבר לאוסטאופורוזיס ושברים. זה גם יכול לפגוע בבריאות הנפשית, שכן לפעילות גופנית ידוע כי יש השפעות חיוביות על מצב הרוח והרווחה הנפשית. התנהגות בישיבה קשורה לשיעורים גבוהים יותר של דיכאון וחרדה.

מדענים: ישיבה גורמת לעומס על תאי השומן המביא אותם ליצור עד 50% יותר שומן

מדענים מצאו כי ישיבה גורמת להפעלת עומס מכני על תאי שומן כך שהם מייצרים עד 50% יותר שומן. זאת ללא קשר להשפעת הרגלי תזונה והעדר הפעילות על ההשמנה.

המחקר מוכיח לראשונה שישנו קשר בין השמנה לבין אורח חיים סטטי, ללא קשר לתזונה כלומר מי שיושב במהלך היום יוצר לחץ על רקמות השומן בישבנו ולכן ישמין יותר בהשוואה למי שמפעיל לחץ מכני דינמי על רקמות השומן. זאת בלי קשר לכמות השומן ששניהם צורכים.

החוקרים גילו שבעוד שרקמת שומן צוברת מאסה בעקבות לחת – עומס מכני, רקמות שריר ועצם מתנוונות תחת עומס מכני סטטי.