ישראל מנסה לבלום התפרצות נגיף הקורונה

עקב חשיפה של עשרות ישראלים לתיירים מדרום קוריאה שחולים בקורונה נכנסת ישראל להערכות, טיפול ואיתור נגיף הקורונה בישראל

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהבדיקות דם
חשש להידבקות של ישראלים רבים בנגיף הקורונה. אילוסטרציה: Pixabay Pete Linforth

עקב חשיפה של עשרות ישראלים לתיירים מדרום קוריאה שחולים בקורונה נכנסת ישראל להערכות, טיפול ואיתור נגיף הקורונה בישראל

מאמצים לבלימת נגיף הקורונה מלהתפשט בישראל : הצליינים הדרום קוריאנים שהגיעו לישראל וככל הנראה היו חולים בנגיף קורונה – קוביד 19, כבר בזמן שהיו בארץ, היו ככל הנראה במגע עם עשרות ישראלים במקומות שונים בהם שהו. על פי הדיווחים ישנו חשד להדבקה לגבי עשרות תלמידים משני בתי ספר – האחד בבאר שבע והשני בקרית חיים, לגבי עובדי נקיון של מלון בו שהו ושל עובדי רשות שמורות הטבע והגנים באתרים בהם התיירים ביקרו. משרד הבריאות בעקבות האירועים האחרונים התקבלו מספר החלטות ובינהם הוחלט כי כל מי שהיה במגע עם הקבוצה הצליינית מחויב לבידוד בית עד שיחלפו 14 יום ממועד המגע האחרון עם הקבוצה. הנחיות בידוד בית ומידע בנושא פורסמו בפירוט זה מכבר באתר משרד הבריאות

https://www.health.gov.il/Subjects/disease/corona/Pages/default.aspx

בנוסף הוחלט במשרד הבריאות כי "כל מי שהיה בדרום קוריאה או יפן ב-14 יום האחרונים חייב להיות בבידוד בית עד שיחלפו 14 ימים ממועד עזיבתו את המדינות האמורות, זאת בנוסף לשבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד. וכי "החל ממחר בבוקר תימנע כניסה של מי שאינם תושבי או אזרחי ישראל ששהו בדרום קוריאה ויפן ב14 הימים טרם הגעתם לישראל. מי שהיה בטאיוואן, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך לפעול לפי ההוראות של המשרד ולהיבדק."

איתור הישראלים שקיים חשד להידבקותם בקורונה

באשר לקבוצת התיירים מדרום קוריאה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2, תיירים שאובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה הודיע משרד הבריאות כי "החקירה האפידמיולוגית לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל ממשיכה. עם התקדמות החקירה האפידמיולוגית יפרסם המשרד רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה." עוד מוספים במשרד הבריאות כי "כל מי שהיה במגע הדוק – במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות – עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר מפורטים להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*." במשרד הבריאות עוד הדגישו כי "במידה ומתפתחים סימני מחלה – חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים-, יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה -חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

לרשות הציבור עומד מוקד של משרד הבריאות ומד"א – מגן דויד אדום המעניק מענה לאזרחים מודאגים ביחס להידבקות אפשרית בנגיפי הקורונה. משרד הבריאות בשיתוף מד"א ישלח במידת הצורך פרמדיקים של מד"א בהתאם לתסמינים, לשם ביצוע בדיקות להימצאות נגיף הקורונה בקרב אנשים שקיים חשש להידבקותם. משרד הבריאות מציין כי במסגרת ההכשרה תורגלו הפראמדיקים של מד"א לפעול מול האנשים החוששים שנדבקו בתשאול באמצעות מערכת מיוחדת ואפשרות לשיחת וידאו וכן הוכשרו כיצד לקחת דגימות מריריות המטופל תוך שהם ממוגנים באופן מלא נגד הידבקות. משרד הבריאות דיווח כי מרגע פתיחת המוקד התקבלו מאות פניות.

היכן שהו התיירים חולי הקורונה

להלן פרטי האתרים והזמנים בהם שהתה בישראל הקבוצה החשודה במחלה מנגיף קורונה:

 

דילוג לתוכן