ישראל שותפה לפרויקט מחשוב רפואי בינלאומי

חוקרים מאונ' חיפה ובן גוריון ישתתפו בפרויקט בינלאומי לפיתוח מערכת ניטור נתונים רפואיים בזמן אמת

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורמחלות לב
בית החולים רמב

חוקרים ישראלים ממוסדות מחקר שונים ישתתפו בפיתוח מערכת לניטור רפואי במסגרת פרויקט מחשוב רפואי בינלאומי

פרויקט של אוניברסיטת חיפה, גבר על 60 הצעות בינלאומיות אחרות וזכה במימון של 6 מליוני אירו להקמת מערכת לאינטגרציה של מידע רפואי שיספק לחולים ולרופאים מידע און-ליין בזמן אמיתי לגבי מצבם הרפואי במכשיר הסלולרי ולמחשב הביתי באופן שיסייע להם ולצוות הרפואי בקבלת טיפול יעיל המובסס על מידע מלא וזמין ויפחית את הצורך לקבל טיפול בבית החולים.
אוניברסיטת בן גוריון שבנגב הינה שותפתה הטכנולוגית המרכזית של אוניברסיטת חיפה בפרויקט המחקר הייחודי בתחום המחשוב הרפואי. לדברי הפרופסור מור פלג, המתאמת המדעית של הפרויקט שהינה ראש החוג למערכות מידע באונ' חיפה מדובר בשילוב של טכנולוגיות קיימות ואינטגרציה ייחודית וחדשה שתחבר בין הפיתוחים הקיימים ותיצור מוצר שמיועד "לשפר בצורה משמעותית את איכות חיי החולים ולהוריד את העומס מהרופאים".

בחלקו הראשון של הפרויקט הוא מיוןעד ספק מענה לשתי אוכלוסיות ממוקדות: חולות מספרד אשר סובלות מסיבוכי היריון כמו בעיות לחץ דם וסכרת וחולים באיטליה אשר סובלים מהפרעות קצב לב.מטרת הפרויקט ליצור מערכת שתעניק לרופאים ולחולים אפשרות בקרה, שתספק שירות רפואי מיטבי ויעיל תוך דגש על ניטור זמן אמת באשר לאלמנטים כמו לחץ דם, קצב הלב, רמת הסוכר ועוד. הנתונים שיאספו ישלחו למכשירים טכנולוגים כמו סלולרי או המחשב בבית והללו יעובדו לפי הצורך והחולים והרופאים יחליטו מה לעשות לגביהם והאם לגשת לבית החולים לפי ממצאי הניטור ועיבודו על פי המערכת והמלצות הרופאים.

בפרויקט המחקר הבינ"ל MOBIGUIDE, שותפים גורמים מובילים מ-5 מדינות ביניהם מומחים ומוסדות כמו חברות טכנולוגיה, בתי חולים, ואוניברסיטאות מאוסטריה, איטליה, ספרד והולנד. בצוותא עם החוקרות הישראליותמאוניברסיטת חיפה הפרופסור מור פלג והדוקטור פנינה סופר, משתתפים במחקר גם גורמים מומחים נוספים וביניהם הפרופסור אדי קרניאלי מבית החולים רמב"ם בחיפה, פרופ' יובל שחר מאונ' בן-גוריון שבנגב וחברת ביקון-טק. עוד שותפים בפרויקט.

דילוג לתוכן