ישראל: 10,000 בדיקות קורונה ביום

ביצוע 10,000 בדיקות קורונה. והאם ישראל אכן מצוי בדירוג פורבס בין המדינות הבטוחות בעולם מפני נגיף הקורונה?

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה

 

ישראל מגיעה ליעד הבדיקות אך רחוקה מיעד 30,000 הבדיקות היומיות שהציג ראש הממשלה. וגם האם ישראל אכן מצוי בדירוג פורבס בין המדינות הבטוחות בעולם מפני נגיף הקורונה? בישראל אובחנו עד כה מעל 12,500 חולי קורונה. כ-140 אנשים מתו מהמחלה בישראל. קצב ההידבקות והתפשטות המחלה אינו בסדרי גודל. לכן, צפויה בקרוב להתקבל החלטה בדבר הקלות בסגר וחזרה לשגרה תחת מגבלות.

שר הבריאות ליצמן משבח את משרד הבריאות והרופאים: "הגענו ליעד שהצבנו לעצמנו לביצוע 10,000 בדיקות קורונה ביום לפחות. זו הזדמנות מצויינת לשבח את הצוותים הרפואיים שפועלים מסביב לשעון בתנאים לא פשוטים למען אזרחי ישראל."

לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתבח באופן שגוי, בדירוג שלכאורה פורסם על ידי פורבס ולפיו ישראל דורגה על ידי המגזין במקום הראשון בעולם ברשימת המדינות הבטוחות מפני נגיף הקורונה, גם שר הבריאות ליצמן ציין כי "מגזין פורבס מדרג את ישראל כמדינה הבטוחה ביותר בעולם מנגיף הקורונה, ובמקום 8 במידת יעילות הטיפול במגיפה".
כפי שציינו בפורבס, לא מדובר בדירוג של המגזין היוקרתי. דירוג זה של ישראל כמצויה במקום ראשון בעולם אינו אלא כתבה בתוך המגזין שפורסמה על ידי בלוגרית מחברה בהתבסס על סקר בנושא. מדובר על פוסט בפורבס שפורסם על ידי בלוגרית בפורבס מחברת  "Deep Knowledge Group" בהתבסס על סקר שערכה החברה.

שר הבריאות ממשיך ומשבח את הדרג הפוליטי וראש המל"ל, הנהלת משרדו והעובדים הנאמנים והמקצועיים של מערכת הבריאות שעושים במלאכה "זה לא היה קורה ללא מסירות הנפש שלכם, רופאות ורופאים מסורים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות, אנשי כוחות הבטחון והמשטרה, עובדי משרד הבריאות, הרוקחים, אנשי מינהלה בבתי החולים, בקופות החולים, ההסתדרות הרפואית, אנשי מד"א, ארגוני הבריאות והמתנדבים, עובדי ועובדות המעבדות הרפואיות, נציגי השירות במוקדים השונים, צוותי הדוברות וההסברה, וכל העוסקים במלאכת הקודש במערכת הבריאות. "

הוא ממשיך ומציין כי הוא "מלא הוקרה והערכה לכם, אזרחי ישראל היקרים, שמתמודדים בגאווה ובעוז בתקופה קשה ביותר, רובם המוחלט נשמעים להנחיות ושומרים על הוראות משרד הבריאות שמטרתם מניעת התפשטות התחלואה, ומשמעותם הצלת חיי אדם. תודה אישית לכל המתעניינים בשלומי. ברוך השם אני ורעייתי בטוב ומרגישים מעולה.

זו העת לחזור ולהדגיש כי החובה מוטלת על כל אחד ואחת להמשיך ולשמור על כל ההנחיות כדי שלא נגיע לסכנת חיים בהתפשטות נגיף הקורונה חלילה.

אני שולח תנחומים למשפחות הנפטרים, וברכת רפואה שלימה לכל החולים. כולנו איתכם בשעה קשה זו."

 

דילוג לתוכן