יש להגביל שימוש בסוכר בדומה לאלכוהול וסיגריות

חוקרים אמריקאים: שימוש עודף בסוכר הוא בעל רעילות המביאה למגוון בעיות רפואיות ולכן יש לחנך את הציבור לשימוש מוגבל בסוכר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford

חוקרים : סוכר הוא בעל השלכות בריאותיות מזיקות ביותר ולכן יש להגביל את השימוש בו בדומה למוצרים כמו טבק ואלכוהול

עד כמה מזיק סוכר מעובד לבריאותנו? מה השפעותיו של הסוכר הלבן המוכר והנפוץ כל כך בתזונה המערבית ? האם השימוש בסוכר משליך על הבריאות באופן שיש להגביל את השימוש בו ולהזהיר את הציבור מפניו בדומה לשימוש מזיק במוצרים אחרים כמו במוצרי טבק כמו סיגריות או בשתיית אלכוהול ? 

במחקר חדש שממצאיו התפרסמו בכתב העת היוקרתי Nature על ידי חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת סן פרנסיסקו בקליפורניה טוענים החוקרים כי השלכותיו של השימוש המוגבר והעודף בסוכר (פי 2 מהמומלץ בממוצע) מזיק עד כדי מימדי מגיפה וכי יש להגביל ולבקר את השימוש בו בדומה לאלכוהול ומוצרי טבק "על מנת להגן על בריאות הציבור מפניו".

החוקרים מצביעים על השלכותיו השליליות של הסוכר בעידוד מגיפת ההשמנה של העולם המערבי המודרני, ו"תרומתו" לגרימת מותם של מעל 30 מליוני אנשים מידי שנה ממחלות כמו סרטן, סוכרת וכן מחלות לב .

על פי החוקרים מחלות אלה מהוות נטל בריאותי גדול יותר על בריאות הציבור בעולם, יותר ממחלות מדבקות וזאת גם לפי דו"ח האו"ם. בארצות הברית לבדה 75% מהעלויות הרפואיות מיועדות לטיפול במחלות אלה והמוגבלויות שנגרמות בעקבותיהן. לפיכך החוקרים סבורים כי יש להביא להפחתת צריכתו בעזרת אמצעים כמו חינוך ומודעות לרעילותו של הסוכר במינונים גבוהים, מודעות ועוד .

דילוג לתוכן