יתרונות וחסרונות ביטוח בריאות פרטי וביטוח משלים

יתרונותיו וחסרונותיו של ביטוח בריאות משלים או ביטוח בריאות פרטי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפטמוסדות וארגונים רפואיים
ביטוח משלים- כללית מושלם זהב של קופת החולים כללית. צילום: מערכת פורטל הדוקטור-בריאות ורפואה.

חוק ביטוח בריאות מעניק למטופלים את הכיסוי הביטוחי בטיפולים ושירותים רפואיים, לרבות תרופות כפי שמאושר בסל הבריאות מידי שנה, באופן מאד מוגדר ומסוים. לכן, רבים מהמבוטחים בקופות החולים – ארבע קופות החולים- קופת חולים מאוחדת, קופת חולים מכבי, מאוחדת ולאומית המעוניינים בביטוח רפואי משלים המעניק "שירותי בריאות נוספים" תחת כיסוי פוליסת ביטוח בריאות מורחב נמנים על לקוחות קופות החולים בביטוחי הבריאות המשלימה, עליהם נגבים דמי חבר של עשרות שקלים בחודש כתלות של הביטוח ומהותו, גיל המבוטח, קופת החולים המבטחת וכו.

מעבר לכך ישנם אזרחים רבים המבוטחים במסגרת ביטוח בריאות פרטי – בין אם קיבלו אותו במסגרת הסכם עבודה קיבוצי במסגרת מקום העבודה שלה או בין אם רכשו פוליסת ביטוח בריאות ישירות מול חברת הביטוח באופן פרטני. רבים רואים בביטוח רפואי הכרח חשוב כמו ביטוח רכב או ביטוח דירה.

יתרונות ביטוח בריאות משלים או ביטוח בריאות פרטי על פני העדר ביטוח בריאות.

יתרונו המרכזי של ביטוח בריאות פרטי או ביטוח בריאות משלים של אחת מקופות החולים היא בעיקרה הזכות לקבל שירותים וטיפולים רפואיים לרבות כיסוי של תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות – כלומר היתרון המרכזי הוא שבשעת הצורך יכול המבוטח החולה לקבל מענה רפואי מקיף, שעלותו ניכרת ולא מכוסה על ידי המדינה במסגרת הטיפול בקופת החולים, באופן פרטי, ללא תלות בסל הבריאות.

יתרונות נוספים של ביטוח בריאות פרטי היא בכך שהוא מאפשר למטופל לזכות בטיפולי רפואה משלימים נוספים כמו ביטוח שיניים רפואי לדוגמה ברמה זו או אחרת, השתתפות עצמית בקבלת טיפולי רפואה משלימה לדוגמה או לקבל החזרים כספיים בעת העזרות בביקורים אצל רופאים מומחים למשל לצורך קבלת חוות דעת שניה – בהעזרות ברפואה פרטית.

יתרונו של הביטוח הרפואי המשלים הוא גם בנגישות הרבה של הביטוח הרפואי הפרטי וזמינות כספית- פיננסית של התשלומים למבוטח בעת הצורך – כלומר סיוע כספי בעת מצוקה בריאותית לצרכים טיפוליים שונים וכן נגישות טכנולוגית וזכות להנות מטיפולים רפואיים מגוונים המצויים בחזית הקידמה הטכנולוגית משירותים רפואיים מתקדמים שלא מצויים בסל הבריאות עדיין באותה עת, אם בכלל בגלל מחירם וחדשנותם.

מה הם חסרונותיו של ביטוח בריאות משלים או ביטוח פרטי ?

חסרונו של ביטוח הבריאות הפרטי או ביטוח הבריאות המושלם היא במחירו. מחירם של ביטוחי בריאות משלימים בקופות החולים וביטוחי בריאות פרטיים המוצעים על ידי חברות הביטוח נעים מטווח של עשרות שקלים בודדים ועד מאות שקלים מידי חודש. מי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו לא יכול להנות מכיסוי ביטוחי מורחב זה.

בנוסף, חסרון נוסף הנובע מעצם הצורך האקטוארי בתחשיב המעניק רווחיות לחברות הביטוח או קופות החולים הוא הפרוגרסיביות של העלויות הכספיות- כלומר ביטוח בריאות הוא מוצר שהופל להיות יקר יותר ויותר ככל שמתקדמים בגיל. צעירים, שהסיכון שלהם לצרוך שירותי בריאות מעבר לסל, והפעיל את הפוליסה שלהם, משלמים פחות אולם ככל שמתקדמים בגיל, משלמים יותר, דבר המכביד על עלויות משק הבית במיוחד לאנשים מבוגרים שאינם במצב כלכלי שהולך ומשתפר, אלא להפך.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן