כוח פעולה באונ' בן גוריון להתמודדות עם הקורונה

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תקצה משאבים של מחקר ופיתוח ומקימה כוח פעולה מדעי להתמודדות עם השלכות נגיף קורונה

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
מחקר בעיתות משבר. צילום אילוסטרציה: PIXABAY PublicDomainPictures

גם האקדמיה מתגייסת לסיוע בטיפול בנגיף הקורונה בישראל: לצד התגייסות וסיוע מצד מוסדות מחקר ולימוד בישראל, הודיע אוניברסיטת בן גוריון בנגב כי "יוסטו משאבי מחקר ופיתוח לטובת פתרונות מהירים וישימים לאתגרים שהשבועות הקרובים עלולים להציב".

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיאה של אונ' בן גוריון בנגב ציין כי : "זוהי חובתנו המוסרית לתרום למאמץ הלאומי והעולמי, אנחנו מציבים את משבר הקורונה והשלכותיו בראש סדר העדיפויות של האוניברסיטה"
פרופ' חיימוביץ הכריז על הסטת משאבים מחקריים ו"הקמת כוח משימה מדעי רב-תחומי, הכולל עשרות מדענים, מטובי המוחות בישראל על מנת למצוא פתרונות להתמודדות עם השפעות נגיף קורונה במגוון תחומים: כלכלה, אספקת מזון, ביטחון, מלונאות, התנהגות חברתית ועוד".

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תקצה משאבים של מחקר ופיתוח ומקימה כוח פעולה מדעי להתמודדות עם השלכות נגיף קורונה

מהודעתה של האוניברסיטה עוד עולה כי עקב החלטה זו התקיים "מפגש הקמה של כוח המשימה בו השתתפו למעלה מחמישים מדענים, חברי סגל מכלל מחלקות האוניברסיטה שנענו לקריאתו של נשיא האוניברסיטה לתרום מהידע והמשאבים העומדים לרשותם לטובת התמודדות עם היבטים שונים של המשבר. חלק מהחוקרים שנמצאים בבידוד ביתי השתתפו בדיונים באמצעות מערכת וידיאו. האוניברסיטה תקדיש משאבים לקידום הרעיונות הטובים ביותר שעלו במסגרת הדיונים."

באוניברסיטה הסבירו כי "במסגרת ההחלטה אוניברסיטת בן-גוריון תסיט חלק מתקציבי המחקר, הפיתוח והפרויקטים להיבטים רלוונטיים של המשבר תוך שימוש ביכולות ופתרונות בשלים או כמעט בשלים, על מנת לייצר במהירות פתרונות ישימים לאתגרים העומדים בפנינו. השפעת ההתפרצות חורגת מהאספקט הביו-רפואי גרידא, ומערבת את כל תחומי החיים –כלכלה, מזון, בריאות הנפש, ביטחון, התנהגות חברתית, חינוך, טכנולוגיה ותחומים רבים אחרים. באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פועלים מדענים ומכוני מחקר במגוון תחומים – שרבים מהם יכולים לתרום למציאת פתרונות להשלכות השונות של מגפת הקורונה."

"מאז פרצה מגפת הקורונה היא מהווה משבר בינלאומי, המשפיע על חייהם של פרטים, משפחות, קהילות ומדינות ברחבי העולם", כתב נשיא האוניברסיטה לחוקרים, "כחלק מהקהילה המקומית, הלאומית והבינלאומית, יש לקהילת אוניברסיטת בן- גוריון בנגב חובה מוסרית לתרום במאמץ הלאומי והעולמי להתמודדות עם המשבר. אני מבקש מכם החוקרים, להפוך את משבר הקורונה והשלכותיו לראשון בסדר העדיפויות שלכם, להיות יצירתיים ומעשיים על מנת להשיג תרומה משמעותית לאתגר הלאומי העומד בפתחנו".

דילוג לתוכן