כורכומין וארוניה מלנוקרפה כנגד סרטן המוח

חוקרים: תערובת תמציות צמחי מרפא כנגד תאי סרטן מוח

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

רפואה משלימהתוספי תזונה
תבלינים, צמחים, אבקות, תוספים טבעיים וצמחי מרפא. צילום: מערכת פורטל הדוקטור- בריאות ורפואה.

חוקרים: צירוף של תמצית כורכומין ותמצית ארוניה מלנוקרפה קוטל תאי סרטן מוח קשה
נושא זה, התועלת שבשני צמחים אלו לריפוי סרטן מוח נסקר כבר בחוברת קודמת של כתב העת "תזונה פלוס". מאחר ונושא זה חשוב יובאו בזאת בהרחבה, פרטי הניסוי ומסקנות הנובעות ממנו.

סוגי סרטן מוח הינם נדירים אבל הם הקשים ביותר לריפוי. למרות כל הטיפולים המקובלים ברפואה הקונבנציונאלית, סיכויי ההחלמה קלושים ביותר מאחר ותאי הסרטן ממשיכים לפלוש לחלקי מוח נוספים. כעת, תשומת הלב הופנתה לטיפול חדשני כמו שימוש במיקרונוטריינטים. מיצויים משני צמחים – פרי גרגרים בשם צ'וקברי (Aronia melanocarpa) העשיר מאוד באנטוציאנינים וכורכומין, מיצוי המופק מהתבלין כורכום, נבדקו לגבי השפעתם הריפויית כגורמי אפופטוזיס (גרימת התאבדות תאי סרטן) וקטילה של תאי סרטן, שאובחנו בוודאות כסרטן גליאובלסטומה מסוג U373.

בניסוי זה טופלו תאי סרטן מסוג זה, במשך 48 שעות עם מיצוי צ'וקברי או עם כורכומין, תוך שימוש באסטריי אנקסין-V. במחקר נבדק גם הפרופיל של 8 גנים MMPs (2, 9, 14, 15, 16, 17, 24 ו-25) ו- 4 גנים TIMPs (1, 2, 3 ו-4) לגבי האפקטים של מתווכים על פולשניות של שרשרת פולימראז ופעילותה בזמן אמת. רמת הפעילות נגד סרטן 50IC של תמצית כורכומין הייתה 15 מק"ג למ"ל ושל צ'וקברי 200 מק"ג למ"ל. תוצאות המחקר הראו שכורכומין גורם להתאבדות תאי סרטן, אפופטוזיס, וצ'וקברי גורם להם לנמק. הוא קוטל תאי סרטן שלא בדרך של אפופסוזיס. נמצאה גם ירידה בהתבטאות הגנים גורמי הסרטן MMP-2, 14, 16, ו- 17 עם הפעילות של שתי תמציות הצמחים. כאשר תמציות אלו נלקחות יחדיו, הן מגלות את יכולתן האנטי סרטנית, ע"י גרימת אפופטוזיס והפחתת ההתבטאות של גנים MMP.

מקורות
Induction of apoptosis and reduction of MMP gene expression in the U373 cell line by polyphenolics in Aronia melanocarpa and by curcumin.
Abdullah Thani NA, Sallis B, Nuttall R, Schubert FR, Ahsan M, Davies D, Purewal S, Cooper A, Rooprai HK.
School of Health and Social Sciences, Department of Natural Sciences, Middlesex University, Hendon, The Burroughs, London, UK. [email protected]

 

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן