כורכומין למלחמה בסרטן

ממצאי מחקר חדש מצביעות על יעילותו של כורכומין המופק מכורכום בעיכוב התפתחות סרטן בראש וסרטן בצוואר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
חלוקת תאי סרטן. מקור: ויקיפדיה. אילוסטרציה: באדיבות המכון הלאומי האמריקאי לרפואה NIH

ממצאי מחקר חדש בבני אדם מוכיחים כי שימוש בכורכומין- החלק הפעיל בתבלין הכורכום המוכר, מסייע באופנים שונים באמצעות מספר מנגנונים לצמצום בפעילות הסרטנית של סרטן הראש וסרטן הצוואר.

סגולותיו של הכורכום מוכרות מזה שנים רבות. הרכיב הפעיל בכורכום המכונה כורכומין נחקר לא מעט בשנים האחרונות, ומגוון הולך וגובר של מחקרים מצביעים על יעילותו של הכורכומין במאבק במחלת הסרטן: כורכום שהוא תבלין הנפוץ במיוחד בתפריט הבישול בדרום אסיה ובמזרח התיכון נודע כבעל יכולות אנטי דלקתיות ואף כמדכא התפתחות סרטן. כך למשל בהודו נשים משתמשות במשך שנים רבות בכורכום כחומר נוגד הזדקנות- אנטי אייגינג, שאותו הן משפשפות על עורן, או כחומר מרגיע כאב כנגד כיווצים הנגרמים הממחזור החודשי וכן כתוספת לרטייות ותחבושות לשיפור החלמה של פצעים. 

כבר בשנת 2005, הוכיחו החוקרים במחקר זה שכורכומין מדכא התפתחות של סרטן בצוואר ובראש, בתאים במעבדה, ובעכברי מעבדה בהמשך, באמצעות מריחת כורכום על גידולים באמצעות משחה.

במחקר זה, בחנו החוקרים דגימות רוק של 21 חולים שלקו בסרטן בראש או בצוואר לפני שהחולים לעסו 2 טבליות של כורכומין המכילות 1000 מיליגרם של כורכומין, ולאחר לעיסת הטבליות של תוסף הכורכומין. החוקרים השוו את הממצאים לאלו של נבדקים ללא המחלה. החוקרים בחנו דגימות רוק ואת פעילות החלבונים ( IKKβ kinase) של החולים והנבדקים הבריאים.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים אמריקאים מהמכון לסרטן Jonsson Comprehensive Cancer Center בכתב העת journal of the American Association of Cancer Research Clinical Cancer Research

מן הממצאים עלה כי אכילה של כורכומין גורמת להפחתת רמת הפעילות של ציטוקינים המעוררים את הפעילות הסרטנית בתיווך הרוק וגם מעכבת את פעילות הנתיבים המאותתים לתאי הסרטן להמשיך ולהתפתח.

דילוג לתוכן