כיני ערווה – תרופה וטיפולים

מהו הטיפול בכיני גוף וכיני ערווה- מנדבושקס? איך נדבקים בכיני ערווה ?  כיצד צריך לטפל בכיני ערווה לאחר הדבקה והיכן חיות כינים אלה מלבד אזור שער המפשעה?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופימיניות האדם
כינים - דרכי טיפול, תרופה ודרכי הידבקות. צילום: Pixabay

מהו הטיפול בכיני גוף וכיני ערווה- מנדבושקס? איך נדבקים בכיני ערווה ?  כיצד צריך לטפל בכיני ערווה לאחר הדבקה והיכן חיות כינים אלה מלבד אזור שער המפשעה? מנדבושקס או כיני ערווה Pthirus pubis הן חרג טפיל של בעלי דם חם הניזונות מפיסות עור ודם של הפונדקאי ממנו הן ניזונות. כלהבדיל מכינים החיות על השיער וכינים החיות על הכןף ואינן חיות בקביעות על פני הגוף אלא רק בעת הזנתן, כיני הערווה ניזונות וחיות על הגוף באזור הערווה בעיקר. ואולם לעיתים כיני הערווה חיות גם על שיער החזה, בית שחי, שיער הירכיים, שיער הפנים, הריסים ואף הגבות.

איך נדבקים בכיני ערווה ?

ההדבקה בכיני ערווה בדרך הנפוצה ביותר היא בזמן קיום יחסים אינטימיים. בין אם מדובר ביחסים מוגנים באמצעי מניעה ובין אם לאו, בשעת יחסים, בשל המגע בין שיערות הערווה של בני הזוג, ההדבקה היא ישירה. ניתן גם להדבק עקב שימוש במצעים או ביגוד. למשל אדם עם כיני ערווה שלן במיטה של אדם אחר או השתמש בבגדים תחתונים שלו יכול להעביר את הכינים באמצעות הדבקה לא ישירה לאדם אחר. ואולם רוב המקרים של הדבקה היא בשל מגע ישיר בהדבקה ישירה בכינים בעת קיום יחסים אינטימיים.

 

כיני ערווה – תרופה וטיפולים

הטיפול השכיח בכיני ערווה הוא שימוש בתכשיר נגד כינים, שמפו או קרם. ניתן לרכוש את רוב המוצרים בבית המרקחת אף ללא מרשם רופא. חלק מהתכשירים והתרופות מצריכים מרשם רופא. יש להשתמש בתכשירים המאושרים על ידי משרד הבריאות.

את הקרם, השמפו או התכשיר יש למרוח על שיער הערווה והשיער הסמוך ולפעול על פי הנחיות המצוינות על גב התכשיר לפי פרק הזמן הנדרש להשארת החומר להשגת אפקטיביות מקסימלית.

בשל יכולתן של הכינים וביציהן לחיות על מצעים וביגוד יש לבצע סטריליזציה בהרתחה של המצעים והביגוד הרלוונטי במקרה הדבקה, להחליף מצעים וביגוד ולהצנע מחשיפה לגורם ההדבקה. בנוסף יש הנוהגים לגלח את אזור שיער המפשעה על מנת לטפל במניעת התפשטות חוזרת. קיימות תרופות מרשם למי שסובל מעמידות הכינמת או מכינים מפושטות מאד.

כיני ערווה יכולות לחזור ולהדביק את אותו אדם. שלא כמו וירוסים או חיידקים בהם לעיתים ישנה חסינות של הגוף מהידבקות חוזרת בשל היכרות מערכת החיסון עם הפתוגן, במקרה של כיני ערווה ניתן להדבק שוב ושוב.

 

דילוג לתוכן