כמה קלוריות זה קילו

כמה קלוריות זה קילו במשקל ? כמה קלוריות זה גרם במשקל ? הורדה במשקל מעסיקה רבים. אימון גופני ושינוי מאזן הקלוריות מאפשר הורדה במשקל. לשאלה הישירה כמה קלוריות זה קילו תשובה בתוך טווח מספרי שבין 7500 ל-9500 קלוריות. זאת בשל התלות בהרכב הקילו שאותו אנו רוצים להרזות במשקל.

 

כמה קלוריות יש בקילו להורדה במשקל ? צילום: Pixabay Steve Buissinne
כמה קלוריות יש בקילו להורדה במשקל ? צילום: Pixabay Steve Buissinne

כמה זה קילו ? כמה זה 1000 קלוריות?

שאלות לגבי חישוב קלוריות הן נפוצות. “כמה זה קילו” ושאלות רבות אחרות מבטאות חוסר ידע בתחום. להלן מספר שאלות נפוצות לדוגמה. כמה זה קילו אחד? האם זה 1,000 קלוריות. התשובה היא לא. קילוגרם הוא אלף גרם. מזונות שונות מכילים ערכים תזונתיים שונים. הרכב השומן, החלבון והפחמימות משפיעים על כמו הקלוריות. כמות הקלוריות בפיתה לא זהה לכמות הקלוריות בפלאפל. באופן דומה קילו שומן בגופנו לא מכיל כמות קלוריות זהה לקילו שריר.

אז כמה קלוריות צריך לשרוף כדי להוריד קילו ? כדי להוריד קילוגרם – אלף גרם במשקל תצטרכו להפחית 7500-9500 קלוריות.

כמה קלוריות זה גרם ? התשובה היא בין 7.5 ל-9.5 קלוריות. כלומר כדי להוריד גרם במשקל צריך לשרוף בין שבע לתשע וחצי קלוריות. כדי להוריד מאה גרם במשקל צריך לשרוף, או להפחית בדיאטה 750-950 קלוריות.

כמה זה 1000 קלוריות? היא שאלה נפוצה. כך גם השאלה האם שריפת אלף קלוריות זה קילו אחד בירידה במשקל? גם כאן התשובה היא לא!. קילוגרם כולל אלף גרם כאמור. כדי להוריד קילו במשקל נפחית 7500-9500 קלוריות. לכן שריפת אלף, קלוריות יורידו כ-120 גרם במשקל הגוף.

עם זאת מדובר בטווח שאינו מדויק וכנראה משתנה בהתאם להרכב רקמות, שרירים ושומן בגוף של מי שרוצה להוריד במשקל.

הקפידו להיוועץ במומחה תזונה, כדי לשמור על הגוף ולבצע דיאטה שתניב תוצאות ארוכות טווח .

כמה קלוריות זה קילו?

כאשר מבקשים להוריד במשקל, מבקשים לדעת כמה קלוריות צריך לשרוף כדי להוריד קילו במשקל. אם כן מה התשובה לשאלה כמה קלוריות זה קילו של כדי להוריד במשקל ?

בעבר התשובה הפשוטה הייתה שבממוצע כדי להוריד קילוגרם אחד ממוצע של משקל גוף, צריך להוריד ממאזן הכנסת האנרגיה או להגביר את הוצאת האנרגיה באמצעות פעילות גופנית בשיעור של כ-7000 קלוריות.

כיום לנוכח התקדמות המחקר בתחום הרזיה, עודף משקל והשמנה המידע מורכב יותר. כיום התשובה לשאלה כמה קלוריות זה קילו זוכה למענה מדויק יותר.

היום ידוע שבין 20 ל-30 אחוזים מכל קילוגרם שאנו מרזים יורד מתוך רקמות שריר בגופנו. רקמות שריר מכילות הרבה פחות אנרגיה. כלומר בקילו רקמת שריר יש פחות קלוריות. זאת בהשוואה לקילו של רקמת שומן שמכילה הרבה יותר קלוריות.
כמה קלוריות צריך לשרוף כדי לרדת קילו?

לכן, כשאנו שואלים כמה קלוריות זה קילו ירידה במשקל התשובה מורכבת. מימד נוסף לתשובה לשאלה כמה קלוריות צריך לשרוף כדי לרדת קילו הוא הרכב הרקמות בגוף של מי שמרזה. אם מדובר באדם עם תאי שומן רבים, הוא צריך להוציא יותר קלוריות כדי לרדת בקילו ממשקלו הכולל שומן רב. אם מדובר באדם עם אחוזי שומן נמוכים, הוא צריך להוריד פחות קלוריות להרזיה של קילו.

לסיבוך זה מתווספת מורכבות נוספת שהתגלתה בשנים האחרונות. לפיה קצב ההרזיה הולך ופוחת עם הזמן. גוף רזה יותר שורף פחות קלוריות.

בנוסף, הגוף נכנס לשינוי בחילוף החומרים ושומר על מאגרי האנרגיה טוב יותר. מדובר בהליכי יעילות מטבוליזם שמתרחשת כשהגוף מצוי בגרעון קלוריות. כלומר כאשר אין לנו מספיק קלוריות הגוף עושה את אותן פעולות בפחות אנרגיה.

ואולם, כן ניתן לקבל מושג כללי כמה קלוריות צריך לשרוף כדי לרדת קילו במשקל. התשובה מבוססת על נתונים אלה ואחרים והיא ממצעת אותם. ובסיכומו של דבר צריך לשרוף בין 7000 ל-10,000 קלוריות כדי להוריד קילו ממשקל הגוף.