כ-200,000 חולי סרטן בישראל

מבצע הקש בדלת של האגודה למלחמה בסרטן יתקיים השנה מחר, יום שני ה-31 באוקטובר 2016

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפטסרטן
סמל המודעות למחלת סרטן השד. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by. צילום: Jason Meredith

הקש בדלת 2016 של האגודה למלחמה בסרטן: מדי שנה מתגלים כ-30,000 חולים חדשים

מבצע הקש בדלת המסורתי של האגודה למלחמה בסרטן יתקיים השנה ביום שני ה-31 באוקטובר 2016. המבצע מהווה מקור מימון חשוב לפעילויות של האגודה למלחמה בסרטן, המתאפשרות הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב ממשלתי כלשהו. תרומות אלו מאפשרות לאגודה למלחמה בסרטן לממן מחקרים מדעיים, שנועדו למצוא מרפא למחלה, לסייע ברכישת ציוד רפואי למרכזיים הרפואיים, לסייע בהקמת ושדרוג מחלקות לחולי סרטן ברחבי הארץ ולממן את העסקתן של אחיות, פסיכולוגים, דיאטנים ועובדות סוציאליות, המסייעים לחולי הסרטן. כמו גם לבצע פעילויות הסברה להגברת המודעות לדרכי המניעה של מחלות הסרטן, ליזום ולבנות תכניות לאומיות לאבחון מוקדם של סוגי מחלות סרטן שונות, אשר גילויו המוקדם מביא לשיעורי ריפוי גבוהים יותר. וכן לסייע לילדים חולים בהשלמת חומר הלימודים, להפעיל קייטנות נופש לחולים, מחלימים ובני משפחותיהם, ולפעול לטובת חולי הסרטן והמחלימים ולקידום זכויותיהם. האונקולוג, פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, אמר היום כי: "אני קורא לציבור להושיט יד, לפתוח את היד, הלב, והדלת, כדי לגייס משאבים לפעילותה הענפה של האגודה למלחמה בסרטן למען החולים ונגד המחלה".

30 אלף חולים חדשים בישראל ומליוני חולים בעולם

מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי בישראל חיים כיום כ-200,000 חולי סרטן. מדי שנה מתגלים בישראל כ-30,000 חולי סרטן חדשים, מהם כ-450 ילדים. מנתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, עולה כי ארבעת סוגי הסרטן הנפוצים בישראל הם, סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית וסרטן הריאות.

מנתוני אירגון הבריאות העולמי, עולה כי מדי שנה מתגלים בעולם כ- 14,000,000 חולי סרטן חדשים. מספר החולים החדשים צפוי לצמוח בכ -70% במהלך 2 העשורים הבאים. חמשת סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם בקרב גברים הם סרטן הריאות, סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס, סרטן הקיבה וסרטן הכבד. חמשת סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם בקרב נשים הם, סרטן השד, סרטן המעי הגס, סרטן הריאות, סרטן הקיבה וסרטן צוואר הרחם. יותר מ -60% ממקרי הסרטן החדשים בעולם מתגלים באפריקה, אסיה ומרכז ודרום אמריקה. אזורים אלה מהווים 70% מכלל מקרי המוות מסרטן בעולם. אירגון הבריאות העולמי צופה כי מקרי הסרטן החדשים יעלו ל-22,000,000 בתוך 2 העשורים הבאים.

ל -42% מהישראלים קרוב משפחה שחלה בסרטן

מסקר שערכה האגודה למלחמה בסרטן בשנה החולפת בנושא תפישות ועמדות של מבוגרים ובני נוער לגבי מחלת הסרטן עלה כי ל – 42% מהישראלים הבוגרים יש קרוב משפחה אשר חלה בסרטן, לרוב אמא, אבא או אח וכ- 29% מקרב בני הנוער בגילאי 15-17 השיבו כי גם להם קרוב משפחה שחלה, לרוב סבתא או סבא. כך למשל, 15.3% מהנשאלים בגילאי 45-54 אמרו כי אמא שלהם חלתה, 12.1% מהנשאלים בני 55-64 אמרו כי אביהם חלה בסרטן וכן 13% מבני 65 ומעלה אמרו כי האח או האחות שלהם חלו. הסקר נערך בשנת 2015 בקרב מידגם מייצג של 500 משתתפים בוגרים בגיל 18 ומעלה וכן 200 בני נוער בגילאי 15 עד 17 באמצעות מותגים יפעת גת.

אחד מכל שני חולים בסרטן נרפא

ההתקדמות בחקר הסרטן הביאה לכך שכיום ניתן לרפא חולים רבים. היום, אחד מכל שני חולי סרטן נרפא מן המחלה, בהשוואה לאחד מכל ארבעה בשנות החמישים. סיכויי הריפוי תלויים במידה רבה בסוג הסרטן, ובשלב שבו התגלתה המחלה. האמצעים החדשים לאבחון ולטיפול, התרופות החדישות והאפשרויות המתקדמות בתחום הכירורגיה, תורמים רבות להארכת חייהם של חולים, שבעבר נחשבו חשוכי מרפא. כך לדוגמה, אבחון בשלב מוקדם של סרטן השד או סרטן ממאיר של העור מאפשר סיכויי ריפוי בשיעור של 90 אחוז יותר. לוקמיה לסוגיה, המופיעה בגיל הילדות, או מחלת הודג'קין, הן דוגמאות למחלות שבהן סיכויי הריפוי השתפרו במידה ניכרת בשנים האחרונות ומגיעים לכ-80 אחוז ואף יותר. בסוגי סרטן אחרים הושגו שיפורים משמעותיים בתוחלת החיים של החולים הודות לטיפולים חדשניים שהוכנסו לסל התרופות בשנים האחרונות. היום יש כבר מקרים בהם ניתן לראות במחלת הסרטן כמעין מחלה כרונית, מתמשכת, שניתן לשלוט בה ולהמשיך בחיי היומיום.

אנג'לינה ג'ולי – תוצאות מוקדמות במחקר ישראלי במימון האגודה למלחמה בסרטן

מחקר ישראלי ראשון מסוגו במימון האגודה למלחמה בסרטן בודק אם קרינה מונעת לשד הבריא תוריד את הסיכון לסרטן בקרב נשאיות של מוטציות ב-BRCA1 ו-BRCA2 המצויות בסיכון גבוה לחלות. במסגרת המחקר מוצע למטופלות נשאיות שמקבלות טיפול בקרינה לשד החולה, להקרין בו זמנית גם את השד הבריא. את המחקר מובילות ד"ר אלה עברון מהמרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי וד"ר מירב בן דוד משיבא – תל השומר, והוא ממומן על ידי האגודה למלחמה בסרטן. זהו מחקר ישראלי רב מרכזי שמתקיים במרכז הרפואי שיבא, במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, במרכז הרפואי אסף הרופא, במרכז הרפואי בנהריה ובסורוקה בבאר שבע. נשים נשאיות העונות על הקריטריונים יכולות להצטרף למחקר באחד מהמרכזים הרפואיים. צוות המחקר הגיע השבוע לסיכום אופטימי של התוצאות המוקדמות הראשוניות מהן עולה כי יתכן שניתן יהיה בעתיד להציע חלופה של קרינה מונעת במקום כריתה מניעתית, לנשים נשאיות שחלו בסרטן בשד אחד ואולי גם לנשאיות שלא חלו כלל כמו למשל אנג'לינה ג'ולי שעברה כריתה מונעת של השדיים והשחלות. לרשימת המרכזים להצטרפות למחקר באתר האגודה למלחמה בסרטן לחצו כאן.

במסגרת מבצע הקש בדלת, עשרות אלפי בני נוער תלמידי בתי הספר, חניכי תנועות הנוער ומתנדבי האגודה למלחמה בסרטן, יצאו לפקוד את בתי תושבי ישראל כדי לפתוח את הלב והיד ולתרום. השאיפה היא לפקוד כל בית בישראל מצפון לדרום, כולל שגרירויות ברחבי העולם. הילדים יגיעו לכל הערים, הקיבוצים והמושבים ולכל מגזרי האוכלוסייה. האגודה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מערכת החינוך ופרושה בכ – 70 סניפים של מתנדבים בכל רחבי הארץ. במקביל ניתן לתרום גם בשיחת טלפון חינם למחלקת התרומות: 1-800-35-46-46 וכן באופן מאובטח באמצעות כרטיס אשראי באתר האגודה .

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן