כ60% מתושבי אירופה סובלים מהשמנת יתר

דו"ח של ארגון הבריאות העולמי: כ60% מתושבי אירופה סובלים מהשמנת יתר. קרוב לשליש מהילדים באירופה סובלים מעודף משקל

מערכת האתר

עודכן בתאריך

דיאטה והרזיה
דו

דו"ח של ארגון הבריאות העולמי: אחד משבעה מקרי מוות באירופה נגרמים כתוצאה מהשמנת יתר.  59% מתושבי אירופה הבוגרים סובלים מהשמנת יתר. קרוב לשליש מהילדים באירופה סובלים מעודף משקל. ממצאי הדו"ח מגלים כי 29 אחוזים מהילדים ו-27 אחוזים מהבנות שאינם בגירים סובלים מעודף משקל או חיים עם השמנת יתר. על פי הדו"ח שכיחות השמנת היתר בקרב בוגרים באירופה היא הגבוהה ביותר ממדינות העולם הנחקרות על ידי ארגון הבריאות העולמי, פרט להשמנה באמריקה.

בדו"ח ארגון הבריאות העולמי שפורסם אתמול, מדגישים המדענים כי השמנת יתר ועודף משקל הם הגורמים המרכזיים למוות ומוגבלות באיזור אירופה. על פי ההערכות 1.2 מליון מקרי מוות מתרחשים באירופה עקב השמנת יתר. על פי ארגון הבריאות העולמי נתון זה מצביע על מגיפה של ממש. כך, השמנת היתר אחראית ל13% מהתמותה באירופה.

השמנת יתר – נזקים

מעבר לשיעור התמותה המשמעותי, השמנת יתר מובילה גם למגוון מחלות כמו סוכרת מסוג 2, מחלות נשימה, מחלות לב, מחלות כלי דם קרדיו ווסקולריות וכן מחלות סרטן. כך לדוגמה מחקר שפורסם הוכיח קשר בין משקל עודף וכאבי מפרקים. במחקרם מצאו המדענים שאנשים עם אוסטאוארתריטיס בכפות הידיים אשר סובלים מעודף משקל, מתאפיינים בכאבים רבים יותר. כך, מי שמתאפיין בBMI גבוה יותר סובלים מכאבים בעוצמה רבה יותר ברגליים, בברכיים, בירך ובכפות הידיים

אולי יעניין אותך גם:

ממצאי מחקרים שונים מצביעים על חשיבות השמירה על משקל מאוזן. עודף משקל הוכח כמחולל מגוון מחלות. לעומת זאת ממצאים רבים הוכיחו שפעילות גופנית מאריכה את תוחלת החיים. כושר גופני הוכח גם כמשפר את איכות החיים והבריאות.

פעילות גופנית קשורה להפחתה בסיכון לתחלואה ומוות בכלל האוכלוסיות. כך מחקר חדש שפורסם אחרונה הצביע על כך שאילו מבוגרים בני 40 עד 85 בארצות הברית לבדה היו מוסיפים רק 10 דקות של פעילות גופנית ביום, הם היו מונעים 110,000 מקרי מוות בארצות הברית לבדה מידי שנה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן