לאומית: עמדה לדגימות קורונה

חדשנות ישראלית: לצד פריצות דרך במחקר, פיתוח הנוגע לטיפול של ארגונים וחברות בישראל באופן לא קונבנציונלי באתגרים שמציב משבר הבריאות העמוק ביותר שידעה ישראל והעולם, מציגות גם קופות החולים חדשנות. מגפת הקורונה לא פסחה על ישראל והתפרצות הקורונה בארץ גתה עד כה מעל 140 קורבנות ואבחון של מעל 12,500 חולים. ביצירתיות וחתירה ליוזמה, שינוי וחשיבה מחוץ לקופסה, מציגה קופת החולים לאומית בשיתוף אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה”ל עמדת בידוק חדשנית לביצוע בדיקת קורונה ללא צורך בציוד מיגון לפרמדיק ולאחות. העמדה שהוצגה היום על ידי קופת החולים מכבי הוצגה גם על ידי לאומית שירותי בריאות והיא תשרת את מבוטחי הקופות.

עמדת בדיקה לקורונה שתרחיב את כמויות הנבדקים לנגיף בצורה בטוחה לדוגם ועם חסכון בציוד מיגון .

מלאומית נמסר כי הקימו בשיתוף צה”ל עמדה ייחודית מסוגה ללקיחת דגימות קורונה בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם ללא מעבר אוויר. העמדה מתוכננת כך שיש לחץ אוויר חיובי בתוך התא כך שהדוגם לא נזקק לציוד המיגון היקר החסר והמקשה על עבודת הדוגם. בלאומית ציינו כי “העמדה הראשונה תוצב כבר מחר במרפאת לאומית ברמת גן ותאפשר תהליך נטילת דגימה ללא מגע עם הנבדק וללא ציוד מגן”

עמדה ללקיחת דגימה לאבחון נגיף הקורונה - קופת החולים לאומית.
עמדה ללקיחת דגימה לאבחון נגיף הקורונה – קופת החולים לאומית.

מנכ”ל לאומית ניסים אלון ציין כי מעתה תעמיד קופת חולים לאומית לטובת לקוחותיה מגוון אפשרויות לביצוע בדיקות קורונה, הן באמצעות העמדות החדשות, הן באמצעות נקודות הדיגום והן באמצעות הניידות.

פיתוח עמדת בדיקת הקורונה עם אנשי החטיבה בטכנולוגית והמש”א בצה”ל

העמדה תוכננה ופותחה על ידי אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה והמש״א בצה”ל ולאומית תבצע שימוש בעמדה זו. בנוסף, גם קופת החולים מכבי הודיעה היום על פתיחת עמדה דומה של בדיקות קורונה ללא צורך בציוד מגן.

יש להדגיש, כי כחלק מהמאמץ הלאומי לבלימת קצב התפשטות נגיף הקורונה, הקימה לאומית עשרות נקודות דיגום ברחבי הארץ במרפאות קיימות והפעילה 4 ניידות מחוזיות המסתובבות בשטח ומבצעות דגימות קורונה על פי הצורך.

לפעילות נרחבת זו מצטרפת היום עמדת הבדיקה הנייחת החדישה שפותחה בשיתוף צה”ל ומטרתה הינה להרחיב באופן משמעותי את כמויות הנבדקים לקורונה בצורה בטוחה לדוגם ועם חסכון בציוד מיגון .

תשובה לבדיקת הקורונה מדיגום בעמדה בתוך 24 שעות

לקוחות לאומית יוכלו לבוא ולבצע את הדיגום בשעות הבוקר, אנו נעביר את הדגימות ישירות למעבדה החדשנית של לאומית והלקוח יקבל את התשובה תוך 24 שעות מרגע הדגימה. אני מודה לצה”ל על הסיוע הרב באיפיון ובניית העמדה והוריתי כבר להזמין עשרות עמדות כאלו לטובת לקוחות לאומית”

” חשוב לנו מאוד לקחת אחריות על ביצוע בדיקות המעבדה לקורונה מקצה לקצה: מהפניית הרופא האישי של המטופל תוך תיעוד בתיק הרפואי שלו, דיגום בלאומית ותיעוד בתיק האחות,שינוע למעבדת לאומית, פענוע הבדיקה ע”י מכשיר הקובס 6800 החדשני שבלאומית והעברת התשובות באוטומציה למטופלים באפליקציה, ולרופאים ישירות לתיק הרפואי של המטופל. כך סגרנו מעגל כמו כל בדיקת מעבדה אחרת בשגרה”.