לא רציונלי אבל לא נורא-דן אריאלי

על ספרו רב המכר של פרופסור דן אריאלי- לא רציונלי אבל לא נורא

שי לביא

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהקואצ'ינג - אימון אישי
ביקורת ספרים בנושאי רפואה בריאות, ניהול, פסיכולוגיה ורפואה משלימה. health-Book-review

שם הספר: לא רציונלי אבל לא נורא

מחברת : פרופ' דן אריאלי

מספר עמודים : 334

סוג כריכה: רכה

תחום : דחיינות, כלכלה התנהגותית, אי רציונליות, קבלת החלטות, רציונליות, תמריצים, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה התנהגותית

 

תקציר: בספרו רב המכר "לא רציונלי אבל לא נורא" לוקח המחבר את הקורא למסע של תובנות מרתקות, מחקרים ומסקנות מעניינות אודות הנטיות הלא רציונליות של בני האדם- יכולת השיפוט האנושית, קבלת החלטות, רציונליות, רגשות, נורמות חברתיות .

מחבר הספר- דן אריאלי, הינו פרופסור לכלכלה ולפסיכולוגיה בישראל ובארצות הברית, המתמחה בתחום תהליכים שכליים, קבלת החלטות וקוגניציה.  

בחלק הראשון של ספרו "אי רציונליות בעבודה" עוסק אריאלי בתופעות פסיכולוגיות כמו תמריצים ובונוסים: השפעתם של תמריצים על תפוקות, שנאת הפסדים, עבודה תחת לחץ, חשיבות ומשמעת בעבודה, הערכת יתר של עשייתנו, הטיות והעדפות עצמיות ועוד.

בחלקו השני של הספר "אי רציונליות בבית" עוסק דן אריאלי בהסתגלות שלנו- החל מהסתגלות לכאב, הסתגלות חוויתית למשל בזוגיות, מהי שגרה חוויתית ואיך היא מעודדת אותנו לצריכה, איך ניתן לשבור את ההסתגלות ולהעצים אותה, היכרויות והסתגלות, אמפתיה ורגשות: "מדוע אנו מגיבים לאדם אחד שזקוק לעזרה אבל לא לרבים", על השפעותיהן "ארוכות הטווח של רגשות קצרי טווח"- מדוע לא מומלץ לפעול כש"הדם עולה לראש", החלטות המושפעות מרגשות, חשיבות רגשות "לא רלוונטיים" ולסיום- פרק מסכם אודות "לקחים לא רציונליים".

דילוג לתוכן