לחשוב כמו זברה- בלייכר בראל

על ספרן של בלה בלייכר ושרי בראל- "לחשוב כמו זברה" - המשל המודרני לאימון ביצירתיות יומיומית בעסקים ובחיים

רפואה משלימהקואצ'ינג - אימון אישי
יזמות וחדשנות. צילום: Pixabay Michal Jarmoluk

שם הספר: לחשוב כמו זברה

מחברות : שרי בראל, בלה בלייכר

הוצאת הספרים : עם עובד

מספר עמודים : 187

סוג כריכה: רכה

תחום : יצירתיות, אימון ביצירתיות, יצירתיות בעסקים, חדשנות, מקוריות

תקציר :

בספרן "לחשוב כמו זברה"- המשל המודרני לאימון ביצירתיות יומיומית בעסקים ובחיים" מתארות המחברות, בלה בלייכר ושרי בראל, מרצות ויועצות מובילות בתחום פיתוח עסקי וחדשנות לקוראים –  אנשים מן היישוב כמו גם למאמנים אישיים- קואצ'רים, למטפלים ולמדריכים – באופן פשוט וקל ליישום את שיטת "לחשוב כמו זברה"®, המאפשרת לקורא להגביר את היצירתיות, החדשנות והמקוריות בכל תחום של חייו- החל מיצירתיות בעסקים, חדשנות בשיווק וניהול, מקוריות בפתרון בעיות זוגיות או שיפור יחסים בין אישיים ועוד.

 

הספר מתחיל בסיפור משל אודות חיות הג'ונגל המנסות להמציא את עצמן מחדש, בכוח היצירתיות, ומתאר את התמודדותן עם האתגר, תוך הצגתן של התובנות ועקרונות היסוד של השיטה. כך, לומד הקורא על חיות האימון עליהן מבוססת שיטת "לחשוב כמו זברה" ונחשף לעקרונות המנחים לשימוש בחיות האימון על מנת להגביר את היצירתיות.

 

בחלקו האחרון של הספר, מציגות בלייכר ובראל את חיות האימון האישי של שיטת "לחשוב כמו זברה" להגברת היצירתיות וביניהם הזברה לדוגמה- הזברה, חיה המכילה ניגודים, שהשימוש בה באימון האישי ליצירתיות מסייע לקורא ליצור פתרונות לאתגר או לקושי, בעזרת מענה מקורי שיכול להכיל ניגודיות בדומה לצבע השחור והלבן בפסי הזברה, או שימוש בחיית האימון- הקוף לחיקוי אלמנטים מסוימים מתבניות קיימות כפתרון יצירתי ובכך אימוץ תבניות מצליחות מעולם תוכן אחד למשנהו, חמור המבטא את תובנת הפחתת הערך באופן מכוון, הפרפר המשקף שינוי מתפתח של תבניות, הלטאה- המייצגת פתרון יצירתי המשלב וויתור על אלמנטים שנדמים כחשובים, העטלף, הכלב, הטווס, הג'ירפה ועוד ועוד.

 

המחברות משתפות את הקורא בתובנות רבות בנושא היצירתיות, מפרטות לגבי השימוש בשיטת "לחשוב כמו זברה" באופן השזור במשל באופן קולח ופשוט להבנה, תוך שהן מלוות את הקריאה באיורים, המחשות ודוגמאות.

 

דילוג לתוכן