ליל המדענים 2014 באוניברסיטת חיפה

המסע למסתורי הים: ליל המדענים 2014 באוניברסיטת חיפה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
ילדים ומשפחה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-sa-by מאת: Samoano

ליל המדענים 2014 באוניברסיטת חיפה – המסע למסתורי הים

*מסע לחיפוש המטמון, דגים מעופפים, תצוגת פלורסנציה תת ימית ועוד שורה של מחקרים, הרצאות ופעילויות מרתקות לכל הגילאים בתחום חקר הים באירוע ליל המדענים באוניברסיטת חיפה ביום חמישי , ה-18.9*

רוצים לדעת כמה סוגי כרישים יש בים התיכון? או להעיף טילי מים? אולי בכלל פיראטים מעניינים אתכם או שבכלל תמיד חלמתם לאמץ דולפין? אוניברסיטת חיפה מזמינה אתכם, חובבי המדע והים בני כל הגילאים, לגלות איתנו את מסתורי הים בערב של צלילות, גלישות, קידוחים ובעיקר הנאה צרופה לכל המשפחה בליל המדענים 2014 שיתקיים ביום חמישי, ה-18.9 בקמפוס האוניברסיטה החל משעות אחר הצהריים ועד אל תוך הלילה.

"ליל המדענים", שנערך בחסות האיחוד האירופאי ומשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, הוא אירוע כלל ארצי שבו פותחים מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע בישראל את שעריהם משעות אחר הצהריים לקהל הרחב, ללא תשלום, לשורה של אירועים, הרצאות, סדנאות ופעילות חווייתית ומגוונת. הנושא השנה הוא חקר הים, תחום בו מובילה אוניברסיטת חיפה את המחקר במדינת ישראל והמטרה המרכזית היא לחשוף בפני הציבור את הסודות של השטח הגדול ביותר בכדור הארץ, וגם את זה שאנחנו יודעים עליו פחות מכולם. "באופן בלתי הגיוני, אנחנו יודעים על הירח יותר מאשר אנחנו יודעים על מה שקורה כמה קילומטרים מקו החוף שלנו. אנחנו רוצים להראות לציבור הרחב שחקר הים הוא חקר העתיד – זה המקור היחיד כמעט שעוד נשאר לנו לתרופות חדשות, למזון, לאנרגיה כמובן, וגם אפילו למגורים ולפיתוח תשתיות. הים הוא באמת מקום מופלא וכל מי שיצטרף אלינו למסע יגלה סודות שעולים על כל דמיון", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא.

כל האירועים יתקיימו בקמפוס אוניברסיטה חיפה והפעילויות מתאימות לילדים החל מגיל 4 ועד לכל מי שהסקרנות מפעמת בו. הצעירים יותר יוכלו לצאת לחיפוש אחר המטמון, בשורה של תחנות הקשורות לחקר הים, לעבור סדנאות וסיורים במוזיאון הכט, להטיס דגים מעופפים או לשמוע על המדע שמאחורי בועות סבון. המבוגרים מעט יותר יוכלו ליהנות משיעורי גלישה, להעיף טילי מים או לבקר בתצוגת פלורסנציה זרחנית תת ימית. המבוגרים עוד יותר יוכלו ליהנות משורה של הרצאות בנושאים מגוונים, החל ממשמעותו האסטרטגית של הים כמשאב לאומי, דרך המורכבות של עולם הטכנולוגיה התת ימי וכלה בדרך שבה מיקרובים בים קובעים את אקלים כדור הארץ. לכל אורך הפעילויות יהיו מפוזרות תצוגות ותחנות בהם יציגו חוקרים את המחקרים החדשים והמרתקים הקשורים לחקר הים וחוקרי האוניברסיטה יעבירו הרצאות בשלל הנושאים הקשורים לחקר הים. בספריה יערכו חידונים לכל המשפחה ויוצגו ספרים ופריטים הקשורים בחקר הים ובמוזיאון יעבירו סיורים מודרכים בנושא "אמנות אימפרסיוניסטית וציורי הים", "ארכיאולוגיה ימית" ועוד.

האירוע המרכזי הכלל ארצי יכלול פעילות הקשורה בחוכמת ההמונים, ובפעילות המרכזית של האוניברסיטה יווצר קשר חי עם ספינת הקידוחים והמחקר JOIDES, שתהייה באותו זמן במשימת קידוח מדעי ליד חופי יפן.

אירוע ליל המדענים 2014 יתקיים בקמפוס אוניברסיטת חיפה ביום ה', -18.9.2014 בין השעות 17:00-22:00 והוא מיועד לילדים, בני נוער ומבוגרים. פרטים מלאים, כולל הגילאים המתאימים לכל פעילות והפעילויות המחייבות הרשמה מראש, ניתן למצוא בכתובת: http://layla.haifa.ac.il/ או בפייסבוק של האוניברסיטה

דילוג לתוכן