לימודי רפואה בפקולטה בצפת לרפואה יחלו השנה

בהתאם להחלטת המל"ג, שנת הלימודים הקרובה צפוי להפתח בית הספר לרפואה בגליל שיציע מסלולים ייחודיים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
העיר צפת. בקרוב ייפתח בית הספר לרפואה. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום:Matic18

לימודי רפואה בגליל יתחילו בשנת הלימודים הקרובה בפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת

בשורה משמחת לתלמידי הרפואה ולתושבי צפת- בית הספר לרפואה בגליל יתחיל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה- שתיפתח באוקטובר 2011.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הפרופסור משה קוה, ברך על קבלת האישור מהמל"ג לגבי תוכניות הלימודים שיועברו בבית הספר לרפואה הראשון שיוקם בגליל. הפרופסור קווה סבור שהחלטה זו תביא לתרומה משמעותית לפיתוח איזור הגליל.

לאחרונה החליטה המועצה להשכלה גבוהה באופן סופי לאשר את ההמלצה להקמת בית ספר לרפואה בגליל- בעיר צפת שיופעל על ידי אוניברסיטת בר אילן, שנבחרה בין המוסדות האקדמיים העוסקים בישראל בהוראות מקצוע הרפואה. כעת, לאחר קבלת האישורים, תחל אוניברסיטה בר אילן בהרשמה של סטודנטים ללימודי רפואה במחזור לימודים הראשון, שייפתח בשנת הלימודים תשע"ב בחודש אוקטובר 2011 בעיר צפת.

בשלב הראשון במקביל לאיתור ובניית קמפוס חדש, הלימודים יתקיימו בצפת בבניין בית החולים זיו הישן- במתקן הדסה. הבניין בו יתקיימו הלימודים ישופץ בעלות של כמאה מליוני שקלים- 70 מליון ₪ יגוייסו מתרומות על ידי אונ' בר אילן ואילו 30 מיליוני שקלים ינתנו על ידי המדינה. בבניין החדש שישופץ, ייבנו כעשרים מעבדות מחקר, כיתות הוראה, חדרי מזכירות ומנהלה וספריה.

במקביל תאותר קרקע מתאימה במערב העיר צפת, עליה יוקם בהשקעה של כמיליארד וחצי שקלים  הקמפוס הקבוע של הפקולטה לרפואה. מחצית מהסכום ימומן מתקציב המדינה ואילו מחצית נותרת תגויס על ידי אונ' בר אילן מתרומות.

זה מכבר חתמה האוניברסיטה על הסכמי שת"פ לפעילותה עם מוסדות רפואיים ובתי החולים בצפון וביניהם בית חולים זיו בצפת, בית החולים פורייה, בתי חולים בעיר נצרת, בית חולים נהריה, בי"ח לבריאות הנפש "מזרע" כמו גם הסכמים עם קופות החולים.

בשלב הראשון תיפתח האוניברסיטה מסלול קליני תלת-שנתי- אליו יתקבלו כחמישים סטודנטים ישראלים לרפואה אשר לומדים מחוץ לישראל. מטרת המסלול היא החזרת סטודנטים הלומדים רפואה בחו"ל. בעתיד הקרוב צפוי נוסף לקבל אישור ובמסגרתו יועבר מסלול של ארבע שנים אשר ייועד לבוגרי תואר ראשון במדעי החיים. בפקולטה לרפואה יושם דגש על הכשרת רופאים בתחום רפואה קהילתית.

הקבלה של סטודנטים ללימודי הרפואה בצפת תתבסס על בחינת איכותם והתאמתם למקצוע הרפואה בדומה למבחני המיון הקפדניים הנערכים במוסדות אחרים להשכלה גבוה ללימודי רפואה בארץ. הקבלה ללימודי רפואה בצפת כמו גם בשאר המוסדות מצריכה מעבר של מבחני מיון ללימודי רפואה מלבד הצורך להציג ציונים מעולים במבחן הפסיכומטרי ובגיליונות תעודת הבגרות (ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי ובמבחן הקבלה הייחודי ללימודי הרפואה אינו מייתר את הצורך לעשות השלמת בגרויות לנדרשים לכך כמובן)

בשנת הלימודים הראשונה יכלול צוות המחקר וההוראה בפקולטה בין 12 ל-14 מדענים נבחרים. מתוכם כעשרה הם מדענים מאוניברסיטאות יוקרתיות מובילות בעולם. תחומי המחקר וההוראה בפקולטה יהיו: נוירולוגיה, נפש ומוח, ביואינפורמטיקה, ביו-אנרגטיקה, סרטן, גנטיקה, מטבוליזם, וירולוגיה, תזונה, אנטומיה, מחלות מדבקות, פתולוגיה, בריאות הציבור.

חברי סגל ההורה והמחקר של הפקולטה יתגוררו בגליל. דיקן המיועד של בית הספר לרפואה בצפת הינו הפרופסור רן טור-כספא. הפרופסורים חיים ברייטברט ומיכאל וינגרטן יכהנו כמשנים לדיקן.

דילוג לתוכן