ללמוד אנגלית? 9 סיבות להשקיע באנגלית

מדוע ללמוד אנגלית? 9 סיבות להשקיע בלמידה של השפה האנגלית : סיבות שקשורות לתעסוקה, ניהול שיחה, בטחון ורושם ראשוני, טיול בחו"ל וסיבות נוספות

שי לביא

עודכן בתאריך

עסקים כלכלה ניהוללימודי בריאות ורפואה
סיבות ללמוד אנגלית. צילום: Pixabay Gerd Altmann

רבים תוהים מדוע ללמוד אנגלית? להלן 9 סיבות להשקיע בלמידה של אנגלית. אמנם רבים מאיתנו לומדים אנגלית בבית הספר עד לתיכון. רבים עוברים בגרות בשפה האנגלית. יחד עם זאת רבים אינם יודעים את השפה האנגלית באופן טוב. בין אם מדובר ביכולת לנהל שיחה באנגלית, לקרוא טקסטים או להבין ביטויים באנגלית בסדרה או סרט.

אמנם נכון הוא שלרבים יש כישורי אנגלית בסיסיים מבית הספר, צופים בסדרות וסרטים ויודעים להתנהל ברמה מסוימת באנגלית. רבים יודעים להתנהל באנגלית באופן מסוים בשיחה מינימלית בחוץ לארץ או עם תייר דובר אנגלית בישראל. יחד עם זאת זה לא מעיד על כישורי שפה טובים ותמיד יש מה לשפר. אז למה חשוב כל כך לשפר את האנגלית. מדוע ללמוד אנגלית. למה לשפר את השפה האנגלית ומדוע להשקיע בלמידת אנגלית?  לפניכם תשע סיבות טובות ללמוד אנגלית.

למה ללמוד אנגלית? 9 סיבות טובות להשקיע באנגלית

1. לדעת אנגלית ברמה טובה כדי להתקבל למקום עבודה
חשוב ללמוד אנגלית ברמה טובה על מנת להתקבל למקום עבודה. מקומות עבודה רבים דורשים ידיעת אנגלית, כתיבה בשפה האנגלית ומיומנות שיחה באנגלית על מנת להתקבל לתפקידים מסוימים.

2. לדבר אנגלית טובה כדי להתמצא בטיולים בעולם
כשפה בינלאומית יחידה הנהוגה בכל העולם הכרחי לדעת אנגלית. סיבה זו ללמוד אנגלית ברמה טובה יותר ולשפר את יכולת השיח היא על מנת להיות מסוגל לתקשר עם זרים בטיולים ובנסיעות לחו"ל, להתמצא בטיסות בעולם ולהכיר אנשים, להבין טוב יותר ולתקשר היטב.

3. למידה של אנגלית ומיומנות בשפה לשיפור הבטחון העצמי והתדמית
סיבה נוספת מדוע ללמוד אנגלית היא הערך שלה עבור הבטחון העצמי, הרושם הראשון ותפיסת התדמית שלנו את עצמנו ושל אחרים אותנו. כאשר אנו לומדים מיומנות במשהו חשוב כמו שפה זו, אנו נותנים מענה להרגשה הלא נעימה של נחיתות או חסרון שמתלווה למשהו שאנו לא טובים בו. למידה של אנגלית מפחיתה חוסר בטחון לגבי העדר היכולת של אדם לתקשר בשפה זו. בנוסף לשיפור בטחון עצמי באמצעות רכישת מיומנות שפתית זו, הדבר מסייע לשיפור הרושם הראשוני והתדמית שלנו בעיני אחרים לגבי יכולות אלה.

4. לדעת לקרוא טקסטים באנגלית בשביל הלימודים או העבודה
סיבה נוספת למה ללמוד אנגלית ולהשקיע בלמידת אנגלית ולמי שלא יודע אנגלית ברמה טובה או בכלל לא יודע היא קריאת מידע. טקסטים רבים הם בשפה אנגלית. לכן במקום העבודה ובמהלך הלימודים נדרשים לקרוא מידע רב באנגלית. לכן חשוב להתמצא באנגלית כדי לשפר את היכולת לקרוא טקסטים כאלה בקלות ומהירות.

5. לדעת אנגלית להשיג פטור ללימודי אנגלית במכללה או באוניברסיטה
במהלך לימודים אקדמיים במכללות ובבתי ספר להשכלה גבוהה, בתואר ראשון, שני באוניברסיטה או במכללה נדרשת רמת אנגלית טובה. לכן סטודנטים נדרשים לעמוד ברמת אנגלית מסוימת במבחנים מיון אנגלית. קורס אנגלית מסייע לשיפור השפה ועשוי להוביל לקבלת פטור מלימודי אנגלית ממושכים ומורכבים במהלך התואר.

6. להבין טוב יותר סדרות וסרטים באנגלית
עוד סיבה למה להשקיע בלימודי אנגלית ולשלוט באנגלית טוב יותר הוא כדי להבין טוב יותר את הנאמר בסרטים (עם או בלי תרגום) וסדרות בשפה האנגלית.
הבנה טובה יותר של אנגלית מסייעת גם לחידוד הניואנסים, הבנת העלילה והטקסטים בסדרות והסרטים.

7. לדבר באנגלית כדי לנהל שיחה טובה בעבודה או עם תייר
סיבה חשובה לידיעת אנגלית היא להיות מסוגל לנהל שיחה באנגלית עם מישהו מחו"ל שמגיע למשל במסגרת מקום העבודה שלנו או תייר. מלבד פגישות במסגרת העבודה, גם פגישה אצל חברים, מישהו במקום העבודה, יציאה לבר, בית קפה, מועדון או ביקור בחוף הים מזמנים פגישות עם אנשים, תיירים וזרים שאינם דוברי עברית. שליטה בשפה האנגלית מסייעת לתקשר עימם, ליצור חברויות, זוגיות או קשרים מקצועיים.

8. להשתמש בשפה האנגלית להרחבת אופקים ושיפור הידע הכללי
שווה להשקיע בקורס לימודי אנגלית או לימודים עצמאיים גם על מנת לשלוט באנגלית לשם הרחבת הידע, הרחבת האופקים ושיפור ידע כללי. בין אם מדובר בלמידה לשם העשרה, הרחבת הידע, או כרעיון מה לעשות כשמשעמם, השקעה באנגלית היא חשובה. מידע רב קיים באנגלית בספרים, טקסטים מדעיים, מאמרים, כתבות, אפליקציות, תוכנות, אמצעים טכניים, שיטות ומתודות. ידע רב מצוי ומונגש באנגלית. השקעה בלמידת האנגלית תסייע לנו להיות נגישים אליו ולהרחיב את ידיעותינו.

9. שליטה באנגלית כדי להצליח טוב יותר בלימודים האקדמיים
במהלך הלימודים האקדמיים, בתואר הראשון ובמיוחד בתארים מתקדמים נדרשת אנגלית ברמה טובה ומעלה. השקעה בשיפור המיומנות של קריאת אנגלית מהירה, הבנת טקסטים באנגלית יסייעו להתמודדות טובה ומהירה יותר עם חומרים רבים באנגלית.

דילוג לתוכן