מהו קמח מנופה

הכל על קמח מנופה

מהו קמח מנופה? מה ערכיו התזונתיים של קמח לבן מנופה ואיך מנפים קמח ביעילות ?. קמח מנופה הוא אבקה דקה במיוחד של קמח המופק מטחינה של מזונות מסוימים. קמח לבן מנופה הוא אבקה דקה המופקת מהליך טחינה משמעותי של גרעיני החיטה. זאת לאחר שזרעים אלה או אחרים עברו ייבוש או קליה. יש המשתמשים בסוגים שונים של דגנים או אורז או תירס לטחינתם עד לקבלת קמח מנופה.  זאת עד להגעה למרקם אבקה דקה במיוחד היוצרת את הקמח.

ניפוי קמח הוא תהליך שלפי היהדות נדרש על מנת לוודא כי הקמח המנופה הוא כזה שאין בו תולעים וחרקים אחרים שחדרו אליו אחרי תהליך הניפוי. לפי ההלכה אם התולעים בקעו מתוך הקמח ו”נוצרו מתוכו” הן חלק ממנו ולכן אין איסור על אכילתם כחלק מהקמח. יחד עם זה, תהליך ניפוי הקמח הוא כזה שמסנן את הקמח ואת החומר ממנו מפיקים את הקמח. חיטה, שיפון, כוסמין או אורז או תירס כשמדובר בקמח שיפון, קמח חיטה, קמח לחם מלא, קמח כוסמין או קמח תירס- קורנפלור או קמח אורז.  בתהליך מנפים מתוך חומר הגלם ומתוך הקמח שאריות, לכלוכים ותולעים באופן שיגרום לכך שהוא יהיה קשר וללא שאריות מיותרות.

מהו קמח לבן מנופה- קמח חיטה. צילום Pixabay Bruno Germany
מהו קמח לבן מנופה- קמח חיטה. צילום Pixabay Bruno Germany

כמה קלוריות יש בקמח לבן מנופה?

כמה קלוריות יש בקמח לבן מחיטה ? במאה גרם קמח חיטה מנופה – קמח חיטה לבן יש בין 300 ל350 קלוריות.. במאה גרם קמח לבן יש בין 10 ל-11 גרם חלבונים. כמות הפחמימות בקמח לבן הוא בין 70 ל80 גרם פחמימות לכל מאה גרם קמח. בכל מאה גרם קמח לבן יש רק גרם אחד של שומנים. כלומר רק אחוז אחד הוא שומן וכל השאר הם פחמימות, חלבונים ומים.

קמח מנופה במהירות – טיפ הדרכה לניפוי קמח