תופעות לאחר חיסון שלישי נגד קורונה

ממצאי סקר לגבי שכיחות תופעות לאחר חיסון שלישי נגד קורונה: יותר תופעות אצל נשים וצעירים, רוב הדיווחים - על תופעות מקומיות או כלליות חולפות

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות וחיסונים
האם חיסון נגד קורונה משפיע על פוריות והריון? צילום: Pixabay Torstensimon

האם החיסון השלישי נגד קורונה הוביל ליותר תופעות שדווחו בהשוואה לחיסונים הקודמים? מהן מרבית התופעות המדווחות?  ממצאי סקר לגבי שכיחות תופעות לאחר קבלת חיסון שלישי נגד קורונה: יותר תופעות אצל נשים וצעירים, רוב הדיווחים – על תופעות מקומיות או כלליות חולפות.

הסקר בנושא תופעות החיסון השלישי נגד קורונה אושר על ידי ועדת הלסינקי במשרד הבריאות. סקר זה הקיף מעל 2000 משתתפים. 51% משהמשתתפים בסקר היו גברים. 49% מהמשתתפים בסקר היו נשים. הסקר נערך בקרב 3 קבוצות גיל של בני 39-18, של בני 59-40,  ושל בני 60 ומעלה. הסקר יועד לבחון בקרב ישראלים בוגרים מעל גיל 18 את השכיחות של תופעות גופניות שהופיעו בקרה המשתתפים בפרק זמן של  21 עד 30 יום ממועד קבלתו של החיסון השלישי של חברת פייזר כנגד וירוס הקורונה.

צעירים ונשים מדווחים על יותר תופעות

על פי מסקנות הסקר שפורסמו, הדיווח על תופעות עקב קבלת חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה היה שכיח יותר אצל צעירים ואצל נשים. עוד עולה ממצאי הסקר כי בקרב בגירים מעל גיל 18, רוב הדיווחים היו לגבי תופעות כלליות או תופעות מקומיות אשר חלפו לאחר יום אחד עד 3 ימים ממועד החיסון.

עוד דווח כי לאחר קבלת החיסון השלישי, שכיחות תופעות נוירולוגיות, אלרגיות ואחרות היתה נמוכה בשיעור של כארבעה אחוזים. יחד עם זאת נמצא בסקר כי 10% מהנשים עד גיל 54 אשר דיווחו על תופעות אחרות, סבלו מאי-סדירות וסתית. עוד נמצא בסקר כי "מיעוט התופעות הנוירולוגיות כמו טשטוש בראייה, עקצוץ ונימול, תופעות אלרגיות ואחרות הופיעו בטווחי זמן ארוכים מהחיסון -עד חודש. ואילו יותר מ20% מהמשתתפים אשר דיווחו על תופעות אלה, פנו לקבלת טיפול רפואי. ממצאי הסקר העלו עוד גם כי רוב התופעות שעליהם המשתתפים דיווחו על סוגיהן השונים לא התבטאו אחרי החיסון השלישי באופן קשה יותר בהשוואה לחיסונים הקודמים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן