מהספר משאלות מתגשמות וויין דייר

“משאלות מתגשמות” . ד”ר וויין וו דייר.

פרק מתוך ספר: חלק חמישי מתוך הפרק ראשון בספר “משאלות מתגשמות” מאת ד”ר ויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

האם אתם באמת חושבים ?

איש מעולם לא היה מסוגל להצביע על מקורה של מחשבה או על החומר שממנו היא עשויה. בדרך כלל מקובל להניח שאנחנו ממציאים את המחשבות שלנו או יוצרים אותן בעצמנו. אם להיות כן לגמרי, הרי שבחלקים ניכרים מחיי הייתה זו גם ההנחה שלי אבל בצומת שבו אני עומד אני נוטה לראות את התהליך כולו כמו אקט של הבחנה, הרהור ובחירה. אני נהנה להיווכח ולראות את זרמי התודעה האלה שלי שמתחילים… מי יודע היכן? אין להם גבולות או צורות שאפשר לבחון, ומתברר שהם אין-סופיים במספרם ובתמורותיהם. אני חושב על נתוני שוק מניות רצים על גבי מסך, וכל מחיר מניה שמופיע מייצג מחשבה פשוטה.
אתם מסוגלים לחשוב הרבה מאוד מחשבות סותרות בתוך כמה רגעים, לקפוץ באקראי מרעיון אחד לאחר – התרגשות, תסכול, פחד, אקסטזה, דאגה וכן הלאה. ללא הנחיה או השגחה, אתם משרתים מערך אין-סופי של מחשבות, בלי הפסקה, מרגע שאתם מתעוררים ועד לרגע שאתם נרדמים. ואפילו בזמן השינה, המוח שלכם ממשיך להתבונן, לתפוס ולהרהר במחשבות הנוכחות-תמיד האלה. במשך כל החיים יש מעט מאוד מנוחה מהתהליך המנטלי הזה של הפקת מחשבות. אם אתם באמת מאמינים שאתם הבוראים את מחשבותיכם והשולטים בכל התהליך, עליכם לחדול. ממש כך: נסו לחדול מחשיבה. ייתכן שאתם מסוגלים להאט את זרם המחשבות במידה ניכרת, אבל להפסיק לחשוב במשך יום שלם ולהישאר ריקים ממחשבות זו פשוט משימה בלתי אפשרית.
אני מציע שתחשפו את תהליכי החשיבה שלכם לרעיון חדש שיעזור לכם להתחיל לשנות את התפיסה העצמית שלכם. אתם יכולים לחשוב על עצמכם כעל ישות אלוהית וחסרת גבולות ולא כעל אדם שאין לו בחירה ביחס למחשבות שלו. חשבו על עצמכם כעל תצפיתנים, השוקלים ובוררים את מחשבותיהם מתוך הזרם האין-סופי של המחשבות הרצות על גבי המסך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. צפו במחשבותיכם זורמות ממקור נביעתן, יהא אשר יהא, והתבוננו בהן משנות צורה במהירות, משתלבות, מופיעות ונעלמות. תפסו מחשבה מהסרט הרץ של המחשבות והעמיקו בה. בעודכם הופכים והופכים בה, שימו לב איך אתם מרגישים – עצובים, מדוכדכים, שמחים, מפוחדים וכו’. כל מחשבה שנקרית בדרך מותירה את חותמה על התפיסה העצמית שלכם. תחילה התבוננו, אחר כך הרהרו. עכשיו הפכו להיות מטילי הפוּר, היכולים באופן מודע להחליט להחזיר את המחשבה אל הזרם ולבחור אחת אחרת, מחשבה שאולי עשויה לגרום לכם להרגיש טוב יותר.
אני בסדר, אני נראה טוב, אני אשיל מעליי כמה קילוגרמים, אני אהוב, אני אלוהי. מחשבות אלה ועוד מיליון כמוהן יכולות להחליף את המחשבות שהתרגלתם לבחור בהן בעבר. כך מתחילים תהליך של שינוי התפיסה העצמית. קבלו זאת כעובדה בלתי משתנה: לא אתם אחראים על הפעלת התנועה של זרם המחשבות עצמו, ועצירתו אינה אפשרית בשלב זה של ההתפתחות שלכם. בשלב הזה מהותכם היא התבוננות, הרהור ומיון. כל זה יכול להיעשות בשבריר שנייה. המחשבות ימשיכו להופיע על המסך המנטלי ממש כמו נתוני הבורסה, אבל עכשיו תבחרו במי תרצו להתמקד, את מי תרצו לאסוף, על מי תרצו לשמור וממי תרצו להרפות.
אני קורא לכם לפתח הרגל של בחירת מחשבות ורעיונות שתומכים בהרגשה טובה וטעונת עוצמה ושמרוממים אתכם לרמה גבוהה יותר של מודעות, שבה תפיסתכם העצמית מקבלת בזרועות פתוחות את העצמי הנשגב שלכם.
אני אוהב את תיאור התהליך הזה בספרו של יול ס’ אנדרסן “Three magic words”. אניח לכם להרהר בכך בעודכם מתכוננים להתיידד עם האני הפנימי המשווע למימוש במישור הקיום הלא-הרגיל ולא בזה הרגיל שבו חייתם זמן רב מדי:

הבטחנו לאני הפנימי שהוא יכול להיות כל דבר שהוא מקבל על עצמו ומאמין בו, ועכשיו אנחנו עומדים לפתח למענו את הרגל בחירת המחשבות והרעיונות שבאופן קונסטרוקטיבי יוסיפו לו מכל טוב… אנחנו מתחייבים בכוונה מלאה לדחות כל סבל, כל צער, כל דיכאון, כל אופל, כל תחושת נחיתות, כל מכאוב. אנחנו מצהירים שאין אמת אלא ביפה ובטוב. רק אלה יועילו לנו.

זוהי דרך חדשה לבירור מחשבות שיציגו בפניכם את מה שאני מכנה האני הנשגב: לשמור בחוד החנית של תודעתכם את הידיעה שאם ברצונם להשיג דבר מה, תחילה עליכם לְצפות אותו מעצמכם.
שלוש הצעות

  • הגדירו מחדש את התפיסה העצמית שלכם באמצעות אתגור של כל מה שהאמנתם בו באשר לעצמכם עד כה. היו פתוחים לבחון מחדש את כל הגבולות שהחזקתם בהם עד כה. הצהירו: מכאן ואילך לא אגביל ולא ארסן שום כוונה שלי לממש או להיות דבר מה.
  • הרשו לעצמכם להפוך מודעים למציאות הבלתי מוחשית שאתם חלק ממנה. הושיטו יד אל המלאכים, תושבי הממד הבלתי נראה. דעו שאתם יכולים לקבל גישה להדרכה ממי ששכן כאן בעבר. בלו זמן במדיטציה והשיגו את הגישה אל הרגשות השייכים לממד הנשגב של התודעה.
  • כל פעם שתחוו אי-נוחות או עצב, במקום לנסות לשנות את המחשבה שמאחורי המצב הרגשי, פשוט הניחו אותה בחזרה על הסרט הנע האין-סופי של המחשבות ובחרו באחת אחרת. המשיכו לעשות זאת עד שתמצאו את המחשבה שתאפשר לכם להרגיש טוב, ושוב לא תדונו את עצמכם למחשבות אומללות.

לרכישת הספר “משאלות מתגשמות” מאת ד”ר וויין דייר בהוצאות אופוס.