חלק שלישי מהספר משאלות מתגשמות ויין דייר

“משאלות מתגשמות” ד”ר וויין וו דייר. 

פרק מתוך ספר: חלק שלישי מתוך הפרק ראשון בספר “משאלות מתגשמות” מאת ד”ר ויין וו דייר הוצאת אופוס, 2014.

שינוי התפיסה העצמית
אם ברצונכם להיהפך לבני אדם היכולים להגשים כל משאלה, מן ההכרח שתעברו למישור הגבוה יותר של הקיום שבו אתם המחוללים את חייכם. פירוש הדבר שתצטרכו להתחייב למה שמקובל לראות כמשימה קשה: שינוי התפיסה העצמית שלכם.
זכרו שהתפיסה העצמית שלכם היא כל מה שאתם מאמינים שנכון לעצמי הפנימי והחיצוני שלכם. האמונות האלה יצרו את החיים שאתם חיים עכשיו, במה שאני מכנה רמת מודעות רגילה. כדי לעבור למרחב של הלא-רגיל שעליו אני כותב בספר הזה, אתם צריכים לשנות את אמונות הנכון והלא-נכון שלכם. זה יכול להיות פרויקט מפרך, שמניסיוני מעטים ששים לקבלו על עצמם. אני כותב את הספר הזה כדי להדריך אתכם באופן ספציפי ולעזור בפרויקט הזה ממש.
אצטט את דבריו של אדם ששמו נוויל גוֹדאר, שכתב ודיבר אל קהל גדול באמריקה רק בשם נוויל. הוא היה נואם אהוד שעסק בנושאים מטפיזיים משנות השלושים המאוחרות ועד למותו
ב-1972. נוויל כתב עשרה ספרים שבהם לכד את ההיגיון הצרוף של המוח היצירתי. עבודתו השפיעה עליי באופן עמוק מאוד, ולאמיתו של דבר, הוא היה למנטור גדול עבורי בשנים האחרונות.

נוויל כותב בסגנון שלדעת רבים הוא קשה לפיצוח, ועם זאת אני מוצא את תורתו חופפת לחלקים רבים מן הכתיבה המוקדמת שלי עצמי על התגשמות ויצירה משותפת. מנקודת המוצא הזאת, כתביו של נוויל מביאים ממד שטרם הרהרתי בו לעומק עד כה. בעודי לומד את הספר”The power of awareness” by Neville goddard, התחלתי לשלב חלקים רבים מתורתו של נוויל עם רעיונות של הוגים גדולים אחרים, מתקן ומזקק את התאולוגיה האישית והייחודית שלו לכדי פרקטיקה שלתחושתי מתאימה ומיועדת לעולם כיום.
לאחר שהענקתי לכל אחד משמונת ילדיי עותק של “The power of awareness”, הם ביטאו בדרכיהם האישיות גרסאות של זה: “אני אוהב את הרעיונות שלו, אבא, אבל הייתי צריך לקרוא כל פסקה שוב ושוב ולעצור כדי לנסות להבין מה הוא אומר. אני יודע שהוא צודק וזה הגיוני לגמרי, אבל אני צריך עוד הסברים, במילים שאוכל להבין וליישם”. תגובותיהם ליבו את תשוקתי לחלוק עם העולם את חוכמת נוויל, שמרביתה הולמת את משנתי שלי, וליצור סינתזה שפונה אל הכוח שיש בכם למילוי משאלות המאה העשרים ואחת שלכם.

אני רוצה לחלוק עמכם את תחושתי באשר לתרומה היכולה להיות לרעיונות האלה עבורכם, כפי שהייתה להם עבורי. אני יודע שנוויל לא היה מתנגד לכך, כי הוא הרשה לסטודנטים שלו ולשאר קהליו להקליט את ההרצאות שלו בחופשיות. הקלטות שלו מופצות בעולם באופן לא רשמי עד עצם היום הזה, והאזנתי להן במסגרת ההכנות לכתיבת הספר הזה. אני מרגיש כעין נשמה תאומה של נוויל, מאחר שגם אני נוקט אותה מדיניות בהרצאותיי ומשוקע באותם סוגים של חקירה רוחנית שעסק בהם הוא, המורה הגדול שהקדים אותי בדור אחד.
זה מה שהיה לנוויל לומר על שינוי התפיסה העצמית כדי להעלות את החיים לרובד נשגב יותר: “אם תסרבו להניח כי עליכם האחריות להיוולדה של תפיסה עצמית נשגבת יותר, הרי שתסרבו לאמצעים, האמצעים היחידים שהגאולה – כלומר, להשגת האידאל שלכם – מושפעת מהם”.

אנא הפנימו זאת היטב בפרק ראשון זה: תפיסה עצמית נשגבת כרוכה באימוץ אמיתות חדשות ובוויתור על הנחות ישנות בקשר לדברים שאתם מסוגלים להשיג. זו הדרך היחידה שבה תוכלו למלא את תשוקתכם. זו הסיבה להעלאת הנושא בשלב כה מוקדם בספר. אתם מוכרחים להתחיל בכך שתחליפו את מערכת האמיתות הישנה באמונה בקיומו של אני נשגב בתוככם. זה אולי לא משהו שחשבתם עליו קודם.
התפיסה העצמית שלכם, שכוללת כל סוג של מגבלה, יכולה להיערך מחדש על-ידיכם, ורק על-ידיכם. שום דבר שאגיד או שאכתוב לא יוכל לעשות את זה במקומכם. עשיתי את זה למען עצמי ואני יכול לעזור לכם לאורך הדרך, אבל ההחלטה שלכם היא שיוצרת את האפשרות לשינוי בתוככם. התפיסה העצמית החדשה והנשגבת עלולה להיות רעיון מזעזע מבחינתכם ואולי אפילו תדחו אותה – תלוי במידת ההנחות המוקדמות שספגתם בחייכם. את זה רק אתם יכולים לברר בקריאת שני הפרקים הבאים. בשלב הזה, פשוט הרשו לעצמכם לדמיין שאתם יכולים ליצור תפיסה חדשה ונשגבת של עצמכם. התנגדות היא התגובה שמופיעה אצל רוב האנשים, ואני קורא לכם להכיר בהתנגדות שבכם.  

לרכישת הספר “משאלות מתגשמות” מאת ד”ר וויין דייר בהוצאות אופוס.