מה זה יישור שיניים למבוגרים

למה חשוב לעבור יישור שיניים גם בגיל מבוגר? איך אפשר לדעת אם הליך של יישור שיניים שקוף יכול להתאים לכם ומה זה אומר יישור שיניים ללא גשר?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

רופאי שיניים
למה חשוב לעבור יישור שיניים גם בגיל מבוגר? צילום: Pixabay Gui Ariga

עד לפני כמה שנים, היינו רואים בעיקר ילדים ובני נוער שעוברים הליך של יישור שיניים. אך לאחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר חוות דעת חיוביות על יישור שיניים למבוגרים. מסתבר, שלא רק ילדים יכולים ליהנות מיישור שיניים, אלא גם מבוגרים. יצאנו לבדוק מה זה בעצם אומר הליך של יישור שיניים שמתבצע למבוגרים והאם יש אפשרות לבצע אותו ללא הרכבה של גשר? רוצים לדעת פרטים בנושא? כדאי שתקראו את השורות הבאות, בהן נציין בפניכם את כל המידע שריכזנו.

למה חשוב לעבור יישור שיניים גם בגיל מבוגר?

חשוב לעבור את הליך של יישור שיניים למבוגרים בכל גיל מ-2 סיבות:

1. מבחינת ביטחון עצמי

חיוך הוא השער של הפנים שלנו. מעבר לכם, יש לחיוך תרומה רבה בכל הנוגע לביטחון העצמי של כל אחד ואחת מאתנו. הליך של יישור שיניים צפוי לשפר פלאים את החיוך. אנשים מבוגרים שסובלים מחוסר ביטחון בעקבות מראה לקוי של השיניים, יכולים לבצע את ההליך וליהנות בסופו משיניים ישרות.

2. מבחינת תפקוד תקין של הפה

לסת עם שיניים ישרות וסגר תקין משפרת את התפקוד של הפה. הדבר בא לידי ביטוי ביכולת הלעיסה שצפויה להשתפר ויכולות הניקיון של השיניים משתפרות גם כן. מדובר בפרט חשוב מאוד שעשוי להפחית את הסיכוי למצבים הבאים:

  • התפתחות של חורים ועששת
  • הצטברות של פלאק ואבנית
  • שחיקה של שיניים
  • חבלה (במקרה שמדובר בשיניים בולטות)

 

מהן השיטות המוכרות ביותר ליישור שיניים למבוגרים?

השיטה הקלאסית ליישור שיניים למבוגרים מאופיינת באמצעות גשר שמורכב מחלקים מתכתיים. מדובר באחת השיטות הזולות ביותר בשוק והיא פחות נפוצה בשנים האחרונות מהסיבות הבאות:

1. הטיפול עלול להימשך זמן רב
2. המראה האסתטי בגשר אינו מושך
3. הגשר מוביל במקרים רבים לכאבים וחוסר נוחות בחלל הפה

ישנה שיטה אסתטית יותר, שכוללת יישור שיניים ללא גשר. נרחיב אודותיה בפסקה הבאה.

מה זה אומר יישור שיניים ללא גשר?

יישור שיניים מסוג זה נקרא ברוב המקרים "יישור שיניים שקוף". מדובר בהליך של יישור שיניים שאינו נראה לעין (בניגוד להליך הקלאסי, שכולל שימוש במתכות שמכסות את השיניים, כך שבקושי מתאפשר לראות אותן). כדי לבצע הליך של יישור שיניים מסוג זה, יש צורך קודם לערוך סריקת תלת ממד, כזו שמאפשרת לרופא להגיע ל-100% דיוק בהמשך ההליך. לאחר כמה בדיקות נוספות שהרופא מבצע, ניתן לקבל סט של קשתיות שקופות שמותאמות אישית בהתאם למבנה השיניים. התפקיד של הקשתיות הללו הוא ליישר את השיניים וכל זאת, מבלי שאחרים יוכלו להבחין בהן.

למה כדאי לבחור ביישור שיניים ללא גשר?

יותר ויותר מבוגרים ממליצים לעבור הליך של יישור שיניים ללא גשר מהסיבות הבאות:

1. בגלל הבריאות

כל רופא שיניים ידע להגיד שסגר לא תקין של שיניים או מצב שבו יש שיניים שאינן ישרות עשוי להביא לפגיעה בתפקוד הבסיסי של הפה. אם כבר לעבור הליך של יישור שיניים למבוגרים, יש לבחור ביישור שיניים שלא כולל גשר, כדי לשמור על בריאות הפה.

2. בגלל הביטחון העצמי

כידוע, מראה השיניים משפיע על כל אחד ואחת מאתנו. במידה והשיניים אינן נראות טוב, הדבר משפיע על הביטחון העצמי שלנו. חיוך משאיר אחריו הרבה פעמים רושם ראשוני מסוים, וחיוך מושלם עם שיניים ישרות צפוי להשאיר רושם ראשוני חיובי. מדובר במצב שרבים מאתנו שואפים להגיע אליו, כדי לשפר את הביטחון העצמי וליהנות מתחושה טובה לאורך כל יום, כל היום.

3. בגלל הנוחות

הליך של יישור שיניים שאינו כולל גשר נחשב להליך נוח שדורש מהמטופלים להגיע במינימום פעמים אל המרכז הרפואי (וזאת בניגוד להליך שמתבצע עם גשר).

איך אפשר לדעת אם הליך של יישור שיניים שקוף יכול להתאים לכם?

אם אתם שוקלים לערוך יישור שיניים למבוגרים ללא גשר, כלומר, יישור שיניים שקוף, ואינכם יודעים אם מדובר בהליך שמתאים לכם אתם יכולים להיות רגועים. ההליך שכולל שימוש בקשתיות שקופות מתאים לכל המטופלים באשר הם. גם אם יש לכם את אחד מהליקויים הבאים:

  • צפיפות
  • בליטה
  • לסת צרה
  • מרווחים בין השיניים

לא ניתן לקבוע מראש את התכנית הטיפולית שצפויה להיות לכם, שכן, לכל מטופל מותאמת תכנית אישית. חשוב שתדעו שיש חשיבות רבה מאוד לשיתוף הפעולה שלכם להליך זה. שכן, אתם צריכים להרכיב את הקשתיות בהתאם להנחיות של הרופא המטפל.

האם ניתן לבצע טיפול ליישור שיניים במהלך הריון?

ישנם טיפולי שיניים מסוימים שאסור לנשים בהריון לעבור. חשוב לציין כי הליך של יישור שיניים למבוגרים אינו נכלל ברשימת הטיפולים הללו. כלומר, נשים בהריון יכולות לבצע טיפול ליישור שיניים במהלך ההיריון, אך חשוב מאוד לשים לב שהן נמנעות מביצוע של צילומי רנטגן, שכן, אלו עלולים לסכן את העובר במיוחד בטרימסטר הראשון.

איפה אפשר לבצע יישור שיניים לאנשים מבוגרים?

ניתן לבצע יישור שיניים ללא גשר במרפאות שיניים ברחבי הארץ. רגע לפני שאתם פונים אל מרפאה שכזו, חשוב שתבדקו שהרופא המטפל בה הוא רופא מוסמך, בעל ניסיון רב בתחום. אם אינכם בטוחים, תמיד ניתן לערוך חיפוש ברחבי הרשת ולבדוק פרטים נוספים אודות הרופא המטפל רגע לפני שאתם בוחרים לעבור אצלו את הטיפול.

עד כאן כל הפרטים שריכזנו עבורכם, מכיוון שאנחנו יודעים שמדובר במידע שכל אחד צריך לדעת על יישור שיניים למבוגרים רגע לפני שהוא מתחיל בהליך. אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בתוכן איכותי ואמין, מכיוון שנעזרנו במומחים של רשת מרפאות השיניים WeSmile בכתיבת התוכן הנוכחי.

אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו, שתמצאו את המקום הטוב ביותר לבצע בו את הליך יישור השיניים בהקדם.

כתבה זו היא תוכן מקודם בשיתוף רשת מרפאות השיניים WeSmile.

דילוג לתוכן