מה חשוב לדעת על ניתוחים פלסטיים?

איך לקבל החלטה אם לעבור ניתוח פלסטי? איך לקבל החלטה אם לעבור ניתוח פלסטי? ומה לגבי עלויות של ההליך ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות ויופיפלסטיקה ואסתטיקה
מה חשוב לדעת על ניתוחים פלסטיים? צילום: Pexels Cottonbro

כיום, הודות לניתוחים הפלסטיים הרבים המוצעים, כל מי שחושק בכך, יוכל ליהנות ממראה צעיר ואטרקטיבי יותר.
שוק הניתוחים הפלסטיים כולל כאמור, קשת רחבה של ניתוחים, אשר חלקם נחשבים כמורכבים יותר לביצוע וחלקם פשוטים יותר ומתבססים על טכנולוגיות ניתוחיות מתקדמות.
בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ניתן לציין: ניתוח פלסטי באף, הרמת עפעפיים, הגדלה והקטנת חזה ושאיבת שומן.

איך לקבל החלטה אם לעבור ניתוח פלסטי?

יש לא מעט שיקולים אותם צריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים לעבור ניתוח פלסטי – בעיקר, במקרים בהם מדובר בניתוח אשר מטרותיו הן אסתטיות בלבד.
בהליך ההחלטה ההמלצה היא לקחת זמן ולחשוב האם אכן יש צורך לעבור את אותו הניתוח והאם ההחלטה לעבור אותו התקבלה מהסיבות הנכונות.
יש לאסוף את כל הפרטים והמידע לגבי הליך הניתוח עצמו, לגבי זמן ההחלמה ולגבי תופעות לוואי וסיכונים שונים – מה שיאפשר קבלת החלטה מושכלת.
בכל מקרה, חשוב מאוד, להגיע למצב של שלמות עם ההחלטה על מעבר הניתוח ומומלץ גם לבחור את התזמון האופטימאלי עבורו – כך לדוגמא, מי שעוסקת במקצוע ההוראה, תבקש בוודאי שזמן ההחלטה מהניתוח יתרחש באחת מהחופשות שלה ולא בזמן העבודה…

בחירת המנתח והקליניקה

זה נכון שכיום הטכנולוגיות הינן חדשניות ומתקדמות יותר וכחלק מכך, ניתוחים פלסטיים שבעבר אולי היו מורכבים, הינם פשוטים ומהירים יותר היום.
יחד עם זאת, עדיין מדובר בהתערבות פולשנית, אשר טומנת בחובה סיכון מסוים ולכן, יש צורך לוודא שהניתוח יתבצע על ידי הידיים המקצועיות והמיומנויות ביותר בתחום.
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את מנתח הפלסטי בצורה מוקפדת ונבונה – יש לוודא, שמדובר ברופא אשר התמחה באופן פרטני בתחום של כירורגיה פלסטית ואסתטית – יש לבדוק שהוא עבר את כל ההכשרות הנדרשות ושיש לו ניסיון של שנים בביצוע ניתוחים פלסטיים מהסוג המבוקש.
מעבר לכך, אם יש אפשרות לקבל המלצות או לראות דוגמאות "לפני" ו"אחרי" של כאלו אשר עבור ניתוח פלסטי אצל אותו המנתח, דבר זה אף יכול להסב שקט נפשי רב יותר, בכל מה שנוגע לבחירה.
יש להגיע לפגישת ייעוץ מקדימה עם המנתח הנבחר למטרה, כאשר, ההמלצה היא להגיע לפגישה עם רשימת שאלות מסודרת – כאשר, התשובות יכולות לאפשר את קבלת התמונה המלאה הן על התהליך הניתוחי הצפוי והן על הרופא המנתח, על הרמה המקצועית שלו ועל אופיו.

ומה לגבי עלויות?

טווח המחירים של ניתוחים פלסטיים הינו רחב ומתבסס על פרמטרים כמו: סוג הניתוח, רמת המורכבות שלו, הרופא המבצע ועוד.. – כאשר, חשוב לציין שכיום מחירי הניתוחים הינם נגישים יותר ממה שהיו בעבר.
חשוב לדעת כי ניתוחים פלסטיים, אשר הצורך בהם עולה בעקבות תאונה או פגיעה אחרת, יכולים להיות מכוסים על ידי חברות הביטוח – כך שאם יש לכם ביטוח בריאות, כדאי לבדוק בפוליסה אם היא כוללת גם את אותו הכיסוי הרלוונטי.
ישנם גם מקרים בהם הביטוח יכלול כיסוי למקרה שניתוח פלסטי נכשל וכתוצאה מכך, יש צורך לעבור ניתוח פלסטי נוסף.
גם קופות החולים לא נשארו בחוץ וכיום הן מציעות מגוון רחב של מסלולים אשר כוללים גם סיוע במימון טיפולים פלסטיים שונים – כמובן, שחשוב לבדוק את התנאים ואת כל הפרטים (כולל הקטנים) אשר מהווים חלק מאותה התוכנית.
כאמור, כיום ניתוחים פלסטיים הרבה יותר נגישים, פחות יקרים ויותר פשוטים לביצוע – יחד עם זאת, בכדי להבטיח שאתם אכן בידיים טובות ומקצועיות, חשוב לשים דגש על כל אותם הפרטים, אשר בכוחם להסב לכם שקט נפשי בנושא.

כתבה זו הינה כתבה ממומנת.

דילוג לתוכן