מה נשתנה הפסח הזה? קורונה !

הקורונה מתפשט בישראל ובעולם וחצה את מליון הנדבקים ו50 אלף מקרי המוות. משרד הבריאות מוציא סרטון הסברה לבידוד בערב פסח.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם. צילום: ixabay-Orlando-piro4d

עד כה חלו בנגיף הקורונה הממשיך להתפשט בעולם ובישראל מעל מליון איש. מספר מקרי המוות חצה את 50,000 הנפטרים. מתוך כלל החולים החלימו מעל 200,000 איש. בישראל ממשיכה להתפשט המגיפה ועד כה חלו בישראל מעל 6,800 איש. מתוכם נפטרו 36 אנשים. ארצות הברית מובילה את מספר החולים ועד כה אובחנו בה כרבע מליון חולים, מעל 25,000 ביממה האחרונה. מספר מקרי המוות בארה"ב עולה על 5800 איש. איטליה ממשיכה לסבול מעליה במקרי ההדבקות וכעת מצויים בה מעל 115,000 חולים כאשר מקרי המוות מקורונה בה מגיעים למספר עצום ומצער של כ-14,000 נפטרים. ספרד מתקרבת לטרגדיה האיטלקית כשמספר מקרי המוות בה חצו את קו 10,000 החולים.

הנחיה לחגיגות הפסח עם בני הבית

בתוך כך, משרד הבריאות מפרסם הנחיות לציבור לקראת חג פסח. אז מה נשתנה הפסח הזה ? שואלים במשרד הבריאות והתשובה היא שפסח הזה "נחגוג כל אחד בביתו, רק עם מי שמתגורר איתנו בבית.  לא ניפגש עם בני משפחה אחרים כי כל אחד עלול להביא את הנגיף עמו ולהדביק את בני המשפחה. מפגשים מסכנים את הבריאות של כולנו ."

הכנות לפסח:

  1. לפי הנחיית הרבנות הראשית לישראל – לא מבצעים הטבלת/ הגעלת כלים במרחב הציבורי.
  2. לפי הנחיית הרבנות הראשית לישראל – לא מבצעים שריפת חמץ במרחב הציבורי.
  3. ניקוי הבתים – אין צורך לחטא את הבתים. מספיק להשתמש באקונומיקה ובחומרי הניקוי הרגילים שיש בבית.
  4. רצוי לבצע קניות באמצעות משלוחים .
  5. אם חייבים לצאת למרחב הציבורי יש לחבוש מסיכת פנים רגילה או מסכה ביתית מבד כותנה לפי הנחיות משרד הבריאות ולהקפיד על מרחק של 2 מטרים אחד מהשני .

הנחיות למהלך חג הפסח

במשרד הבריאות מבקשים לציית להנחיות ובין היתר מציינים כי:

  • בפסח הזה כל אחד יחגוג בביתו כדי שאת פסח הבא נוכל לחגוג יחד.
  • בפסח הזה מתפללים איש איש בביתו .
  • בפסח הזה שולחים אהבה מרחוק באמצעות שיחות זום או טלפון או בכל דרך יצירתית אחרת.
  • בפסח הזה לא יוצאים לטיולים בטבע . נשארים בבית ואם יוצאים אז לא יותר מ 100 מטרים מטווח הבית.

סרטון הסברה לחשיבות הריחוק החברתי בפסח

בתוך כך, משרד הבריאות חוששים מהתפשטות משמעותית של הנגיף ברחבי הארץ עקב מפגשים משפחתיים של ערב ליל הסדר. לשם חידוד המסר משרד הבריאות ולשכת הפרסום הממשלתית, הפיקו סרטון הסברה לקראת חג הפסח "מה נשתנה הפסח הזה?" בהשתתפות השחקנים חנה לסלאו ואיציק סיידוף. הסרטון מחדד את ההנחיה לחגוג את חג הפסח רק עם בני המשפחה המתגוררים באותו הבית – כל אדם בביתו. במשרד הבריאות מדגישים את חשיבות הבידוד המשפחתי גם בחג הפסח ומבקשים לקיים את ההנחיות גם בחג כדי לשמור על בריאות הציבור והפרט.

בסרטון מציגים איך משפחות קטנות או אנשים המתגוררים בגפם מציינים את חג הפסח ומעדיפים להישאר לבד מאשר להסתכן בהידבקות בנגיף קורונה. "המסר המרכזי של הסרטון הוא קריאה להימנע ממפגשים, היות שכל אחד עלול להביא עימו את הנגיף לתוך הבתים ולהדביק את בני משפחתו. עינב שימרון סמנכ"לית הסברה במשרד הבריאות : "הסרטון הזה פונה לציבור כדי למנוע מפגשים מסכני חיים ! הסרטון שישודר בערוצי הטלויזיה ובדיגיטל מהווה רק חלק ממערך הסברה מקיף בשפות ולמגזרים שונים על ידי לשכת הפרסום הממשלתית , כמו כן אנו נערכים להסברה לקראת הפסחא ולקראת הרמאדן. אנו חוזרים וקוראים לציבור מעל כל במה אפשרית ובכל דרך אפשרית להשמע להנחיות משרד הבריאות כדי שנוכל לחגוג כולנו יחד את חג הפסח הבא"."

 

דילוג לתוכן