מוטציה חדשה של קורונה בהודו

התפשטות מהירה של מוטציה חדשה של קורונה בהודו מדאיגה מדענים לאחר שהדביקה אישה שהחלימה מנגיף הקורונה בו חלתה בעבר

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
בדיקת קורונה חדשנית. אילוסטרציה: PIRO4D Orlando Pixabay

התפשטות מהירה של מוטציה חדשה של קורונה בהודו מדאיגה מדענים לאחר שהדביקה אישה שהחלימה מנגיף הקורונה בו חלתה בעבר

הודו: מוטציה חדשה של קורונה בהודו מתפשטת במהירות ומדביקה גם אנשים שחלו בעבר בקורונה. כך לפי חוקרים הודים שמדווחים על מעל מאה מקרים.

אחת המוטציות היא מוטציה N440K. מדובר באחת מתוך עשרות מוטציה שהתגלו בהודו מאד החל הנגיף להתפשט בה.  החוקרים מצאו כי מוטציה זו של הקורונה N440K הדביקה אישה בצפון הודו לאחר שזו כבר נדבקה בקורונה והחלימה.

החוקרים עוקבים בדאגה אחר התפשטות מוטציה זו לצד מוטציה אחרות של קורונה ברחבי הודו.

מוטציה שעמידה בפני חיסונים ?

לפני שבועות ספורים התפשטה המוטציה הבריטית בעולם. המוטציה האנגלית של נגיף הקורונה עוררה, בדומה לזו ההודית חששות. המדענים חששו כי המוטציה הבריטית של הקורונה עמידה בפני חיסונים. לפני ימים ספורים הודיעו חברות התרופות כי ככל הנראה השונות בין המוטציה הבריטית לא דרמטית מספיק ואינה עמידה ככל הנראה לחיסונים.

עם זאת כעת עוקבים החוקרים בדאגה אחרי קצב התפשטות מוטצית הקורונה בהודו. מחקר שפורסם בהודו העלה כי רק במהלך החודשים האחרונים 19 מוטציות של קורונה נמצאו.

עד כה חלו בנגיף הקורונה בעולם מעל שמונים מליון בני אדם. מתוכם מתו מקורונה 1.8 מליון איש. הודו נמצאת בראש הרשימה של מדינות בהן הקורונה מתפשטת וגובה קורבנות רבים.

עד כמה אובחנו בהודו מעל עשרה מליון מקרים. מתוכם מעל 15,000 מקרים רק ביממה האחרונה. עד כה מתו מהנגיף כ-150,000 איש. ארצות הברית מובילה את הרשימה של התחלואה והמוות מקורונה. עד כה חלו בארצות הברית לפחות 20 מליון איש. מתוכם מעל 40,000 ביממה האחרונה.

קרוב ל350 אלף איש מתו מהקורונה בארצות הברית לבדה. בברזיל חלו עד כה לפחות 7.5 מליון איש. מספר מקרי המוות עקב הנגיף נושק ל200,000 איש.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן