מולטי ויטמינים- סיכון מופחת לסרטן

חוקרים: צריכת מולטי ויטמינין מפחיתה את הסיכון ללקות במחלת הסרטן בקרב גברים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהתוספי תזונה
ויטמינים.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss

מה הקשר בין צריכת מולטי ויטמינים לבין סיכון לחלות בסרטן? מה השפעתם של מולטי ויטמינים על התפתחות מחלה סרטנית? מחקרים שונים בעבר הצביעו על העדר אפקטיביות של מולטי ויטמין במניעת מחלות כמו סרטן. אולם ממצאי מחקר חדש רחב היקף בסטנדרטים מחקריים גבוהים – מחקר כפול סמיות, עם קבוצת ביקורת וניסוי תוך שימוש בפלסבו עם רנדומיזציה מלאה מעלה כי לשימוש בתוספים של מולטי ויטמינים דווקא ישנה השפעה מועילה על הבריאות בהפחתת הסיכון ללקות בכל סוגי הסרטן, למעט סרטן הערמונית, בקרב גברים.

המחקר נערך בין השנים 1997 לבין 2011 בארצות הברית בקרב 14,641 גברים שמהם 1312 היו בעלי היסטוריה של מחלת סרטן בעברם.
בתום המחקר סיכמו החוקרים היארעות סרטנית בקרב 2669 גברים מתוך כלל המדגם. ניתוח ממצאי המחקר העלה כי הנבדקים במחקר שהשתמשו במולטי ויטמינים היו מצויים בסיכון מופחת משוקלל של 8% ללקות בסרטן מכל הסוגים . זאת בהשוואה לחולים שצרכו תרופת דמה- פלסבו.

גברים הצורכים מולטי ויטמין מצויים בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן

עוד מצאו החוקרים כי בקרב חולי סרטן הערמונית, לא נמצא הבדל בשכיחות הסרטן בין הנבדקים שצרכו תוסף מולטי ויטמינים לבין אלה שצרכו תרופת דמה ללא כל חומר פעיל. לאור ממצאים אלה בדבר העדר השפעת מולטי ויטמין על הפחתת הסיכון ללקות בסרטן הערמונית, שוקלל מחדש הסיכון ללקות בכלל סוגי הסרטן בקשר לצריכת מולטי ויטמין. לנוכח זאת מצאו החוקרים כי הסיכון של גברים שהשתמשו במולטי ויטמין לחלות בכלל סוגי הסרטן (ללא סרטן הערמונית) היה נמוך ב12% בהשוואה לנבדקים שלא צרכו מולטי ויטמין.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת JAMA של איגוד הרפואה האמריקאי. המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואה בבית החולים בריגהאם לנשים ובית הספר לרפואה הארוורד בבוסטון, חוקרים ממערכת הבריאות המקומית בבוסטון, ומהמחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בבית הספר לבריאות הציבור הארוורד בבוסטון, מסצ'וסטס בארצות הברית.

לצד זה נציין ממצאים נוספים סותרים או ממצאים מדעיים התומכים בקשר חיובי בין שימוש במולטי ויטמינים להפחתת סיכון לסרטן. וכן נציין ממצאים המצביעים על כך ששימוש במולטי ויטמינים לא השפיעו על סיכון למחלת סרטן או מחלות לב.

דילוג לתוכן