מונה מנהל תכנית ״מגן אבות ואמהות״

פרופ׳ מימון יוביל את התכנית במקום פרופ׳ רוני גמזו, בשל הצורך לתת מענה מודגש לאוכלוסיית הקשישים כנגד נגיף הקורונה

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהגיל הזהב
נגיף הקורונה -קוביד 19. אילוסטרציה: Enriquelopezgarre Pixabay

משרד הבריאות ודוברות בית החולים סורוקה הודיעו על מינוי פרופ׳ מימון אשר יוביל את התכנית במקום פרופ׳ רוני גמזו. זאת עקב הצורך לתת מענה מודגש לאוכלוסיית הקשישים כנגד נגיף הקורונה. מבוגרים נמצאים בקבוצת סיכון לחלות בקורונה. בישראל שיעור התמותה של מבוגרים בבתי אבות גבוה במיוחד בהשוואה לתחלואה ומוות של מבוגרים שלא בבתי אבות ובהשוואה לכלל האכולוסיה.

פרופ׳ נמרוד מימון, מנהל מחלקה פנימית ב׳, במרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית, מונה לעמוד בראש תכנית ״מגן אבות ואמהות״ של משרד הבריאות, שמרכז את תחום הטיפול בבתי האבות בישראל. מימון ימשיך להוביל את התכנית בה החל פרופ׳ רוני גמזו. זאת "מתוך ההבנה בהתמודדות הלאומית בהתפשטות הקורונה, כי לאוכלוסיית הקשישים יש לתת את הדעת בצורה ממוקדת וברורה."

ממשרד הבריאות נמסר כי "מינויו של פרופ׳ מימון ניתן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שהודו לו על ההירתמות למשימה חשובה זו. פרופ׳ נמרוד מימון הינו רופא  בכיר, תושב להבים. הוא בן 52, נשוי ואב לארבעה. פרופסור מימון התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי סורוקה. הוא עבר התמחות־על ברפואת ריאות באוניברסיטת טורונטו בקנדה. מימון הינו בעל תואר מוסמך בניהול מערכות בריאות. מלמד וחוקר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן־גוריון.

בתי אבות בסיכון מוגבר לקורונה

מבוגרים ובני גיל הזהב ובמיוחד בבתי אבות נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בקורונה ולכן נדרש דגש וטיפול מקיף בהגנה עליהם. עם התפרצות משבר בתי האבות, הוביל לאחרונה בצוותא עם ראש עירית באר שבע ועם דיקאן הפקולטה למדעי הבריאות, הקמת חמ״ל לתכלול הטיפול בבתי האבות באזור הדרום.

מימון מנהל מחלקה פנימית ב׳ בסורוקה בשמונה השנים האחרונות. לפני כן שימש כסגן מנהל בית החולים. בתקופה האחרונה שימשה מחלקתו כמחלקת קורונה ב׳, מחלקה נשימתית בה אושפזו מטופלים עם תסמיני קורונה. פרופ׳ מימון סיים את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון.

אתגר למתן הגנה רפואי על בתי האבות

לדברי פרופ׳ נמרוד מימון: ״האתגר שעומד לנגד עיננו הוא לשמור על ההורים של כולנו. במקביל למתן הגנה רפואית על בתי האבות, אני רואה חשיבות רבה בקידום רווחתם ובריאותם הנפשית של דיירי בתי האבות. בנוסף, אני רואה במשבר שנקלענו אליו כהזדמנות לשפר את חיי הקשישים במדינת ישראל." הוא ציין כי קיבל על עצמו "להוביל את המשימה הלאומית החשובה ואני מודה על האמון שנותנים בי. כחלק מהמשימה, נשתף קהילות וראשי רשויות לסיוע לאוכלוסיה המבוגרת שנמצאת באזוריהן. אני מאמין שבכוחות משותפים נצליח להגיע להישגים״.

 

דילוג לתוכן