מועצת רשות החדשנות עדכנה את הוראות התמלוגים על פיהן משלמות החברות תמלוגים לרשות החדשנות

בשורה לתעשיית המו”פ בישראל: תמלוגי החברות לרשות החדשנות יותאמו לגודלן ולענף בו הן פועלות

מועצת רשות החדשנות, בתמיכת שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, אישרה עדכון מקיף של נוסח התקנות, הכולל הקלות משמעותיות לתעשייה: לראשונה נעשתה התאמה מלאה בין שיעורי התמלוגים אותן חברות צריכות לשלם לבין גודלן והענף בו הן פועלות. חברות קטנות, ששילמו עד כה תמלוגים בשיעור של 3.5%, ישלמו החל מחודש יולי הקרוב תמלוגים בשיעור של 3% בלבד. הקלה משמעותית זו תחול על 99% מהחברות אשר מקבלות מענקים מהרשות.

בנוסף, חברות מתחום התעשייה המסורתית, שפונות לראשונה לקבל את תמיכת הרשות, ימשיכו להנות מפטור מלא מתשלומי התמלוגים בגין שלוש התוכניות הראשונות שיגישו, ואילו חברות שכבר קיבלו את תמיכת הרשות, ישלמו תמלוגים בשיעור של 1.3% בלבד.

תקנות התמלוגים הותקנו בשנת 1996 וחרף מאמצים ניכרים של לשכת המדען הראשי בשנים האחרונות לבצע רפורמה מקיפה בנוסח התקנות- הדבר לא צלח. נוסח התקנות לא תאם את התיקונים הרבים שנעשו לאורך השנים בחוק החדשנות ואת המציאות העסקית במשק.

כמו כן, אישרה מועצת הרשות שינוי באופן חישוב ריבית הלייבור אליה צמודים מענקי הרשות, כך שהיא תהפוך מריבית קבועה לאורך חיי החזר התמלוגים לריבית המשתנה פעם בשנה.

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “אני רואה בדינמיות של הרשות את אחת מחוזקותיה המרכזיות שיובילו להצלחתה. בזמן קצר מאוד הצלחנו להביא לאישור המועצה נוסח של הוראות התמלוגים, אשר קובעות הקלות משמעותיות לתעשייה עתירת הידע. הצלחנו לתקן עיוותים היסטוריים וביצענו התאמות, שהיו מחוייבות המציאות מזה שנים רבות. רשות החדשנות תמשיך במאמציה לסייע לתעשייה עתירת הידע להוביל את המשק הישראלי”.