האם מזון אורגני בריא יותר ?

מזון אורגני מכיל פחות חומרים מדבירים ולכן בריא יותר

יש הטוענים כי לשימוש במזון ובמיוחד ירקות ופירות שגודלו כגידולי “מזון אורגני” יתרונות מועטים. יחד עם זאת התופעה של חנויות מזון אורגני, חנויות טבע, מחלקות ייעודיות למכירת מזון אורגני בחנויות מרכול וחקלאים התרחבה עד מאוד וזוכה לצריכה גוברת. האם מזון אורגני בריא יותר בהשוואה למזון רגיל ?

מחקר שפורסם בכתב העת “תוספי מזון ומזהמים” Food Additives and Contaminants  Journal מצביע על כך שצריכת מזון אורגני עשויה לשמור על בריאותנו יותר מצריכת מזון רגיל שלא גודל כמזון אורגני.פירות אורגניים. כל הזכויות שמורות לפורטל הדוקטור.

זאת, בין השאר, משום שמזון אורגני מכיל הרבה פחות רעלים שמקורם בחומרי הדברה מריסוס. בגידול של מזון שאינו אורגני נעשה שימוש מרובה בריסוס. ריבוי חומרי הדברה מזיקים מוביל לצריכת ריכוזים גבוהים יותר של חומרים מזיקים, בתפריט התזונתי, דבר העלול לגרום למחלות ונזקים בריאותיים.

שימוש בירקות ופירות שגודלו באופן אורגני בסטנדרטים המחמירים הממעטים בשימוש בחומרים מדבירי מזיקים וקוטלי עשבים עשוי למנוע נזקים אלה.

מחקרים מאוחרים יותר אף הוסיפו למסקנה זו הצביעו על כך שמזון אורגני בריא יותר בין היתר בגלל ריבוי רכיבים אנטי אוקסידנטים (נוגדי חימצון) ובשל תכולה גבוהה של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין C-  בהשוואה לגידולים רגילים.

קישור לסיכום המחקר והתייחסות לנושא מיעוט הרעלים וריבוי רכיבים מועילים במזון אורגני