מזון מהונדס גנטית עשוי לגרום ללויקמיה

ראשי חברות המייצרות זרעים מהונדסים גנטית טוענים שלא קיים שוני בין מזונות מהונדסים שנאכלים לבין מזונות לא מהונדסים – כעת מסתבר שטענה זו בשקר יסודה.
מחקר חדש, שפורסם בעיתון הרפואי מהדרגה הראשונה Journal of Hematology & Thromboembolic Diseases , הוכיח שמוצרים מהונדסים גנטית אכן מזיקים. הם רעילים לכדוריות הדם האנושיות ובכך יכולים לגרום למחלות דם קשות כמו אנמיה ולויקמיה – לוקמיה קטלנית.

גנטיקה. סליל ד.נ.א DNA מקור: ויקיפדיה. באדיבות משרד האנרגיה האמריקני. U.S.Energy Dep
גנטיקה. סליל ד.נ.א DNA מקור: ויקיפדיה. באדיבות משרד האנרגיה האמריקני. U.S.Energy Dep

חוקרים מן המחלקה לגנטיקה ולמורפולוגיה והמכון למדעי הביולוגיה באוניברסיטת ברזיל למדו זאת אחרי שהם האכילו חיות מעבדה בחלבוני Cry, שהם חומרים רעילים קוטלי חרקים, אותם מכניסים בדרך של הנדסה גנטית לגידולים מהונדסים שונים. אחרי שנתנו לחיות המעבדה מנה אחת בלבד של רעלים אלו, נצפו אצלן אנומליות שונות בדם ומצבם של רבים מהן הורע כבר בתוך שבוע אחרי קבלת מנה אחת מחומר זה.

מחקר: צריכת מזונות מהונדסים גנטית עלולה לגרום ללוקמיה

אפילו במינון היותר נמוך, רעלי Cry נמצאו מזיקים לתאי מוח העצמות וגרמו לאנמיה של חוסר המוגלובין וברזל בדם. וזה קרה אצל יונקים בעלי חוליות. חברת מונסנטו המייצרת זרעים מהונדסים וחברות נוספות העוסקות בנושא טוענות כל הזמן שרעלני בצילוס טורגיננזיס, המוכנסים בדרך של הנדסה גנטית לצמחים, כלל אינם רעילים ליונקים. בסופו של דבר, רעלים אלו גרמו ללא מעט מקרים של לויקמיה, סרטן דם קטלני, אצל חיות הניסוי. בניסוי זה נמצא שכל סוגי הרעלים שבצילוס טורגיננזיס מייצר באופן טבעי ואשר הוכנסו לצמחים באמצעות הנדסה גנטית, פגעו כולם בכדוריות הדם השונות. נמצא שרעלים הנמצאים בנבגים של בצילוס טורגיננזיס גרמו בתנאי מעבדה להתמוססות של כדוריות דם אצל חולדות, עכברים, כבשים, סוסים ובני אדם.
כולם נפגעו. ממבראנות הפלזמה של כדוריות הדם הן הראשונות הנפגעות מרעלים אלו.

ברור שחשיפה דרך אכילה למוצרים מהונדסים גנטית פגיעתה רעה.
עוד נמצא שהנזק של מזון מהונדס בו מצויים חומרים אלו בא לידי ביטוי הרבה יותר מהר ממה שחשבו בעבר. בעבר חשבו שרעלים אלו פעילים רק בסביבה בסיסית – מסתבר שהם פעילים גם כאשר ממוססים אותם במים מזוקקים. רעלים אלו נמצאו הולכים ומצטברים בגופם של אוכלי מזונות מהונדסים המכילים אותם והנזק כל הזמן הולך ומתגבר. מאחר ורעלים אלו נמצאים במזונות שנאכלים בארצות בהם נהוגה הנדסה גנטית, ומזיקים בעיקר ליונקים, המסקנה היחידה המתבקשת היא שלא לאכול מוצרים העשויים מצמחים מהונדסים, או אפילו אם יש בהם חלק ממקור מהונדס מלכתחילה. מלכתחילה זהו חוסר אחריות מצד משרדי חקלאות ובריאות, שהרשו לטפח צמחי מזון מהונדסים גנטית. שומר נפשו ירחק מהם.

מקורות:
http://www.greenmedinfo.com/blog/new-study-links-gmo-food-leukemia
http://digitaljournal.com/article/350126
http://www.naturalnews.com/040857_GMO_leukemia_GM_crops.html#ixzz2Wkv4FFRQ
GMOs linked to blood cell disorders, leukemia: New study
Wednesday, June 19, 2013 by: Ethan A. Huff, staff writer

*  האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס“. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466