מזון עתיר שומן מגביר סיכון לסרטן הלבלב

ממצאי המחקר מצביעים על הקשר בין אכילת מזונות עשירים בשומן לסיכון מוגבר לחלות בסרטן הלבלב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
מזון מהיר. ג'אנק פוד. מקור: ויקיפדיה.ברישיון PD. עיבוד לצילום מאת Mode7

מחקר: מזון עשיר בשומן מגביר סיכון לסרטן הלבלב

מחקרים רבים מצביעים על השפעתה המשמעותית של התזונה על בריאותנו. ממצאי מחקר חדש מצביעים על הקשר בין צריכת שומנים לבין הסיכון לחלות בסרטן הלבלב.  המחקר שנושאו: צריכת מזון כגורם סיכון לסרטן הלבלב, פורסם בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואת משפחה ורפואה מונעת בבית הספר לרפואה באוניברסיטת יוטה שבארה"ב.

לצורך מחקר זה בחנו החוקרים נתונים הקשורים לתפריט התזונתי מ-149 מקרים של חולי סרטן הלבלב הושוו לנתונים של 363 נבדקים ביוטה שבארה"ב.

ממצאי המחקר העלו כי לאחר התאמה וקיזוז גורמים כגון עישון, צריכת אלכוהול וקפה, החוקרים מצאו כי צריכה מוגברת של שומן מכל מקור שהוא, הגבירה את הסיכון לסרטן בלבלב בגברים בשיעור סיכון של פי 3.4  !

עוד ביקשו החוקרים לבחון מה הם המזונות שהשומן הנצרך מהם נמצא כקשור באופן הגבוה והנמוך יותר לתחלואה מוגברת בסרטן. ניתוח הממצאים העלה כי צריכה גבוה של שומן מבשר לבן ( בשר חזיר) מטוגן- מזון בייקון ונקניקיות נמצא כקשור לסיכון לחלות בסרטן הלבלב בסיכון הגבוה ב-277% בקרב גברים.

עוד מצאו החוקרים כי צריכה של שומן מבשר או מוצרי גבינה מעלים את הסיכון לסרטן הלבלב ב-280% בגברים. כמו כן התחוור כי צריכה של שומן מבשר אדום, עוף, דגים ומוצרי גבינה לא נמצאו כקשורים סיכון מוגבר לחלות בסרטן הלבלב בקרב נשים וגברים.

בקרב נשים, מצאו החוקרים כי צריכה של שומן ממקורות שאינם מבשר או מגבינה, גם נמצאו כקשורים לסיכון מוגבר לסרטן הלבלב בשיעור של 344%. הממצאים העלו כי נשים שאכלו מזונות כמו פירות, ירקות וזכו לצריכה מוגברת של סיבים תזונתיים בכלל, נהנו מאפקט מגן שהפחית את סיכונן לחלות בסרטן הלבלב ב28-37%.

מלבד השפעותיו השליליות של תפריט הכולל צריכה עודפת של שומן, על הבריאות, החוקרים מסכמים כי הממצאים תומכים בהשערה כי תפריט תזונתי עתירת שומנים אינו בריא ועלול להגביר את הסיכון לחלות בסרטן הלבלב.

דילוג לתוכן