מחלת אבעבועות הקוף בישראל

אבעבועות הקוף בישראל: כמה אנשים נדבקו, מהי המחלה וממה היא נגרמת? איך נדבקים באבעבועות הקוף ומה התסמינים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות וחיסוניםאבעבועות הקוף
איך נדבקים באבעבועות הקוף ומה התסמינים?. צילום: Anna-Shvets

אבעבועות הקוף בישראל: משרד הבריאות פרסם עדכון לגבי מחלת אבעבועות הקוף בישראל והנחיות מי יתחסן בחיסוני הצפויים להגיע לישראל כנגד המחלה.

מן העדכון עולה כי עד אתמול אובחנו בתחומי מדינת ישראל 114 מטופלים עם מחלת אבעבועות הקוף. במדינות שונות ברחבי העולם אותרו כבר מעל ששת אלפים חולים מאומתים במחלת אבעבועות הקוף. המחלה פוקדת את כלל האוכלוסיה ואינה מאפיינת מגזרים או אוכלוסיות מסוימות דווקא. מחלת אבעבועות הקוף מדבקת לכל אדם והיא אינה נגרמת ממגע מיני מסוג מסוים כזה או אחר.

כל מגע קרוב עם אדם הלוקה במחלת אבעבועות הקוף  עלול להוביל להידבקות במחלה. לצד זה משרד הבריאות מציין כי נמצאה שכיחות רבה יותר של המחלה גם בקרב גברים המקיימים יחסים עם גברים. ויודגש – אין הדבר מעיד על קשר בין נטייה מינית למחלת אבעבועות הקופים. לצד זה הדבר מצביע על שכיחות מוגברת בקרב מי שמקיים יחסים מסוג זה.

איך נדבקים באבעבועות הקוף ומה התסמינים?

ההידבקות באבעבועות הקוף נגרמת עקב מגע פיזי בין אדם אחד לאחר אשר חולה במחלה (מגע עם השלפוחית, גירודי הפריחה, נוזלי גוף) כמו מגע במהלך יחסים אינטימיים. המחלה נגרמת גם בשל מגע בין אדם לבעל חיים הנגוע באבעבועות הקוף. אבעבועות הקופים יכולה להיות מדבקת גם עקב מגע עם שאריות של וירוס שאדם עם תסמינים השאיר.

במשרד הבריאות מבקשים להדגיש כי אדם שחושד בתסמיני מחלת אבעבועות הקוף, לפנות לרופא לבדיקה וטיפול.

מהי מחלת אבעבועות הקוף? Monkeypox  או אבעבועות הקופים היא מחלה הנגרמת כתוצאה מנגיף. וירוס זה הגורם לאבעבועות הקוף משתייך למשפחת נגיפי Poxviridae. תסמיני המחלה מתאפיינים בשלפוחיות בעור, פריחה, אדמומיות בעור, חום, בלוטות לימפה מוגדלות. כמו כן עוד בטרם הופעת סימפטומים אלה ובמהלכם יכולים להופיע תסמינים רבים נוספים כמו כאבי שרירים, כאבי ראש, חולשה, צמרמורות ותשישות.

 

דילוג לתוכן