מחקרים על צמחי מרפא להורדת לחץ דם

תרופות סבתא להפחתת לחץ דם נפוצות ברפואה העממית אך רבות מהן לא זכו לאישוש מדעי ועלולות להזיק. היכנסו לסקירת מחקרים על צמחי מרפא להורדת לחץ דם

תזונהמדע
מחקרים על צמחי מרפא להורדת לחץ דם. צילום: Pixabay gate74

מחקרים רבים נערכו על תוספי תזונה, דיאטות ומזונות, ויטמינים ומינרלים וצמחי מרפא והשפעתם על גופנו, על בריאות הלב ועל הורדת לחץ דם. תרופות סבתא וצמחי מרפא להפחתת לחץ דם נפוצות ברפואה העממית. ואולם רבות מהן לא זכו לאישוש מדעי ועלולות להזיק. לפניכם מפורטת סקירת מחקרים קצרה אודות ירקות, תוספים וצמחי מרפא להורדת לחץ דם.

תוספים שונים הוכחו כמסייעים להפחתת גורמי סיכון הקשורים למחלות לב ולחץ דם גבוהה. כך למשל תוסף קצח. ממצאים מחקריים העלו כי שימוש בצמח קצח מסייע להפחתת כולסטרול LDL.

צמחי מרפא להורדת לחץ דם

לצד זה מדענים ערכו מחקרים שונים שהוכיחו את הקשר בין צריכת צמחי מרפא, תוספים ומרכיבי מזון שונים לבין ירידה בלחץ הדם. לפניכם מפורת רשימה של מחקרים אודות חומרים טבעיים וצמחי מרפא להורדת לחץ דם ומקור המחקרים.

1. קינמון כנגד לחץ דם גבוה: ממצאי מחקר העלו כי צריכת קינמון סייעה להפחתת לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי.

2. עוזרר ולחץ דם: ממצאים מחקריים שראו אור בכתב העת Phytotherapy Research העלו כי תמצית צמח עוזרר עשויה לסייע להפחתת לחץ הדם.

3. שום להפחתת לחץ דם: ממצאים מחקרים העלו כי צריכת שום עשויה לסייע בהפחתת לחץ דם.

4. צמח הקורנית כנגד לחץ דם גבוה: ממצאים מחקריים העלו כי הרכיבים המצויים בצמח המרפא קורנית כמו חומצה רוזמרית עשויים לסייע למגוון בעיות כמו הפחתת רמות הסוכר בדם אך גם כצמח מרפא להפחתת לחץ הדם.

בנוסף נמצא כי גם שאיפת שמן רוזמרין סייעה למגוון היבטים רפואיים ונמצא בין היתר במחקר גם קשר בין שאיפת שמן רוזמרין לבין הפחתת לחץ דם.

5. זרעי סלרי נמצאו כקשורים להפחתת לחץ דם: ממצאים מחקריים העלו כי שימוש בזרעי סלרי עשוי להיות קשור בהפחתת לחץ דם.

לצד זה חשוב לזכור כי ישנם סיכונים ותופעות לוואי לצריכה של צמחי מרפא, ירקות, ויטמינים ומינרלים ותוספים שונים. ממצאים מחקריים רבים מצביעים על סיכון בשימוש לא מפוקח בצמחי מרפא, שינויים תזונתיים מהותיים ושימוש בתוספים. לכן יש להיוועץ בגורם רפואי מומחה לפני שימוש בהם.

דילוג לתוכן