מחקר: דיאטה לריפוי סוכרת מסוג 2

ריפוי סוכרת ? ממצאי מחקר מפתיעים בתחום רפואת הסוכרת: דיאטה דלת פחמימות ריפאה סוכרת מסוג 2 לחלוטין

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
סיבים תזונתיים בירקות ופירות- פחות אפקטיביים? כל הזכויות שמורות לפורטל הדוקטור.

בלי תרופות: חוקרים מאנגליה הוכיחו דיאטה דלת קלוריות הצליחה לרפא 70% מהנבדקים מסוכרת מסוג 2

רבות דובר בחשיבותה של התזונה לאיזון התפקודי של מערכות הגוף בפרט והשפעתה על בריאות האדם בכלל. יחד עם זאת ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעוררים חשיבה מחודשת באשר למשמעות התזונה ככלי טיפולי במעלה ראשונה גם לריפוי מחלות כמו סוכרת שעד כה סברו מרבית המומחים כי תזונה אינה יכולה לטפל בהם לגמרי עד כדי ריפוי מוחלט.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון כיצד משפיעה תזונה דלת קלוריות ודלת פחמימות ועמילן על מצב הסוכר בדמם של הנבדקים בניסוי ועל תפקוד הכבד והלבלב של הנבדקים, ללא התערבות ומתן תרופות לטיפול בסוכרת. לשם כך בחרו החוקרים 11 נבדקים מתנדבים שסבלו מסוכרת (סכרת מטיפוס 2) וליוו אותם במהלך שמונה שבועות בשמירה על תפריט תזונתי של דיאטה דלת פחמימות ועמילן באופן קיצוני שכללה עד 600 קלוריות ביום של נוזלים דלי קלוריות- כלומר נטולי סוכר, ושל ירקות ללא עמילן (כלומר הנבדקים לא אכלו בתפריט ירקות כמו תפוח אדמה, אפונה, בטטה).

החוקרים התאימו לנתוני הנבדקים, נבדקים ללא סוכרת והשוו את הקבוצות למשך החודשיים של מהלך הניסוי.מן הממצאים עלה כי לאחר שבוע אחד בלבד של דיאטה ניכר שיפור ברמות הסוכר בדמם של הנבדקים לפני אכילת ארוחת הבוקר כך שרמות הסוכר בדמם ירדו לרמות הנורמה בסטנדרט הרפואי.

מסקירת MRO של הלבלב של הנבדקים, העלו החוקרים כי רמות השומן בלבלב של הנבדקים (החולים בסוכרת) ירד מרמה של 8% לרמה נורמלית של שומן בלבלב של 6% בלבד. במהשך לממצאים אלה, מצאו החוקרים כי הלבלב החזיר לעצמו את היכולת ליצר אינסולין וכתוצאה מכך השתפרו באופן דרמטי, כפי שהתחוור במהלך המחקר עצמו כי רמות הסוכר בדם של הנבדקים השתפרו בהתמדה גם לאחר ארוחה (לא בצום).
לאחר שלושה חודשים ממועד סיום המחקר בחנו החוקרים שוב את מצבם של הנבדקים ומצאו כי 7 מתוך 10 נבדקים בהגיעו להבדק היו עדיין ללא סוכרת.

החוקרים מדגישים כי ממצאים אלה מדגישים כי סוכרת מסוג 2 היא מחלה המשופעת כל כולה על ידי מאזן האנרגיה בגוף, וכי "אם אתה אוכל יותר קלוריות ממה שגופך צורך, עודף האנרגיה מאוחסן בכבד ובלבלב כשומן וזה עלול להוביל לסוכרת מסוג 2 אצל אנשים מסוימים". לפיכך מדגישים החוקרים את חשיבות התזונה המאוזנת והבריאה במיוחד בעידן המודרני עתיר המזונות המעובדים ועתירי הפחמימות בכלל והסוכרים בפרט.

ממצאי המחקר שפורסמו על ידי חוקרים מאוניברסיטת ניו-קסל באנגליה בכתב העת לחקר הסוכרת Journal Diabetologia

דילוג לתוכן