מחקר חדש: קורונה דלתא מדבק פי 2

ממצאי מחקר חדש מוכיחים: קורונה דלתא מדבק פי 2.25 ומאפשר הידבקות בשלב מוקדם יותר לאחר החשיפה לנגיף

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
המלצות לצעדי מניעה כנגד התפשטות הקורונה בחג.אילוסטרציה: Vektor Kunst iXimus Pixabay

יעילותו של חיסון הקורונה אינה גבוהה כנגד זן הדלתא. כך על פי נתונים ראשוניים שמתפרסמים. זן נגיף הקורונה מסוג דלתא, שמקורו התגלה בהודו הולך ומתפשט בעולם. ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעלה כי זן זה של הנגיף מדבק באופן משמעותי יותר מווריאנטים אחרים של הקורונה.

עד כה נדבקו ברחבי העולם קרוב ל190 מליון איש. מעל ארבעה מליון אנשים מתו ברחבי העולם בשל הידבקות בנגיף הקורונה. זני קורונה שונים התגלו וביניהם הווריאנט הדרום אפריקאי, המוטציה הבריטית, הוריאנט הברזילאי של הקורונה והמוטציה ההודית המכונה לפי ארגון הבריאות העולמי – וריאנט דלתא.

פי 1000 יותר עומס נגיפי

נגיף הקורונה מזן דלתא, שהתגלה לראשונה בהודו, גורם לדאגה בעולם. הנגיף מסוג זה הולך ומתפשט בעולם וכך גם בישראל. מדוע מוטציה זו – וריאנט הדלתא הולכת ומתפשטת בישראל ובמקומות נוספים בעולם ?. האם זן זה מדבק יותר, עד כמה ? מה הופך את המוטציה למדבקת יותר.

ממצאי מחקר חדש שפורסמו לאחרונה שופכים אור על שאלות אלה ואחרות. התשובות מסבירות באופן כלשהו מדוע הופך ווריאנט זה לדומיננטי בישראל ובעולם.

מחקר חדש זה פורסם באתר https://virological.org/ על ידי חוקרים סינים ממרכז בקרת ומניעת המחלות בגוונזו בסין. על פי המחקר ווריאנט קורונה דלתא כלל פי 1000 עומס נגיפי בהשוואה לנגיף הקורונה הרגיל 19A 19B. עוד מצאו החוקרים כי נגיף זה היה כזה שגרם לנשא להיות בעל סיכוי להדביק בשלב מוקדם יותר של המחלה. הסיכוי להדבקה על ידי חולה בווריאנט זה היה גדול פי 2.25.

מקורות

Viral infection and transmission in a large well-traced outbreak caused by the Delta SARS-CoV-2 variant

Baisheng Li,, Aiping Deng1, Kuibiao Li, Yao Hu1,, Zhencui Li,, Qianling Xiong, Qianfang Guo, Lirong Zou, Huan Zhang, Meng Zhang, Fangzhu Ouyang, Juan Su, Wenzhe Su, Jing Xu, Huifang Lin, Jing Sun, Jingju Peng, Huiming Jiang Pingping Zhou, Huanying Zhen, Jianpeng Xiao, Tao Liu, Rongfei Che Hanri Zeng, Zhonghua Zheng, Yushi Huang, Jianxiang Yu, Lina Yi, Jie Wu, Jingdiao Chen, Haojie Zhong, Min Kang, Oliver G. Pybus5, Matthew Hall, Katrina A. Lythgoe6, Yan Li, Jianfeng He, Jing Lu

דילוג לתוכן